Blir otrevlig när han dricker!
Min sambo blir otrevlig varje gång han dricker! Vilket är i princip varje helg.. Börjar tjafsa om någon skitsak och sitter sedan och tjurar och sprider dålig stämning.. Vad gör man?
Min sambo blir otrevlig varje gång han dricker! Vilket är i princip varje helg.. Börjar tjafsa om någon skitsak och sitter sedan och tjurar och sprider dålig stämning.. Vad gör man?
Skaffar en ny sambo ?
Man låser källardörren..
Jag blev med otrevlig när jag drack på Familjeliv och Flashback, så jag bestämde mig för att sluta. Först så gick jag över till folköl I några månader, och sen så slutade jag helt.
Jag vill inte vara en otrevlig person, så jag ville inte dricka längre.
Jag blev med otrevlig när jag drack på Familjeliv och Flashback, så jag bestämde mig för att sluta. Först så gick jag över till folköl I några månader, och sen så slutade jag helt.
Jag vill inte vara en otrevlig person, så jag ville inte dricka längre.
Man konstaterar att ens partner är alkoholist och sedan funderar man på om man vill vara tillsammans med en sådan person eller inte.
Alkoholism är inte att man dricker varje dag eller något. En person som dricker en lättöl tre gånger om året och vid varje sådant tillfälle blir totalt personlighetsförändrad och slår sönder sin bostad enbart vid tillfällena som lättöl intas, den personen har problem oavsett med alkohol.
Det handlar liksom inte om hur ofta eller hur mycket. Det finns ju riktlinjer som mer handlar om hur kroppen påverkas. Men om man blir helt galen efter små doser och väldigt sällan, då kan man ju verkligen fundera över varför personen utsätter sig själv för detta. En person som är jordnötsallergiker och som tre gånger per år inte kan låta bli att käka jordnötssmör och får åka ambulans vid varje tillfälle den personen borde ju ses som sjuk liksom. Att göra något som skadar kroppen eller ens relationer m.m borde ju vara något man vill avstå. om man inte gör detta finns det ju en förklaring till då
Ställ ultimatum. Han får välja drickan eller dig. Det finns risk att det blir mer och mer av drickandet ovh uppenbarligen har han dåligt ölsinne. Bättre mota Olle i grind än hoppas att det går över. För det lär det inte göra av sig självt. Men sitter han själv och dricker? Låter väldigt osunt. Varningsklockor som ringer högt. Sätt stopp för det nu!