• Anonym (Festar inte)

Elvanse och alkohol?!

Första gången jag ska festa på flera månader, tror jag festa sist för 8 eller 10 månader sedan. Nu är det festival och det är mkt alkohol under en 12 h period. Hittar ingen direkt info om det med just Elvanse. 
    Jag behöver min Elvanse för funka men vill inte det ska bli något värre med alkoholen. Eller dagen efter. Rädslan är väl mest för biverkningarna dagen efter men även för att bli för full på det jag normalt brukar dricka. Vill hålla mig måttligt berusad.

Jag har druckit någon cider under dessa månaderna till en middag eller så och brukar då inte dricka upp hela ens, för det känns av i kroppen redan men fick veta det kunde bero på min anemi jag då hade. Blodbrist då. 
    Någon som vet ?

• Svar på tråden Elvanse och alkohol?!
  • Anonym (Kvinna..)

Min sambo tar elvanse och dricker alkohol. Har aldrig märkt någon skillnad på när han "går på det" och de perioder när han inte gör det.
    Han blir aldrig direkt bakis, men definitivt inte alls när han tar elvanse. Han kan dricka rätt mycket ibland utan problem. 
    Fungerar du som honom kan du vara helt lugn. Sen tror jag väl inte att man bör dricka när man medicinerar, men det vet jag ingenting om.

• Anonym (K)

Adhd-medicin brukar generellt göra att man nyktrar till och därför att man tål mer alkohol än utan den.

Svar på tråden Elvanse och alkohol?!