• Anonym (Yep)

Vill tacka nej till jobb

Har fått ett jobberbjudande som jag bestämt mig för att tacka nej till. Hur gör man?
    Måste det vara värsta utläggningen om varför jag tackar nej (ange både privata eller praktiska skäl) eller räcker det med att tacka för visat intresse och att man funderat och kommit fram till rätt beslut.

• Svar på tråden Vill tacka nej till jobb
  • Anonym (Life)

Du behöver inte säga nånting mer än ?tack, väldigt smickrande att ni vill ha mig, men jag har kommit fram till att jag ska tacka nej?. 

• Anonym (Helene)
    Anonym (Yep) skrev 2023-07-23 14:53:50 följande:
    Vill tacka nej till jobb

Har fått ett jobberbjudande som jag bestämt mig för att tacka nej till. Hur gör man?
    Måste det vara värsta utläggningen om varför jag tackar nej (ange både privata eller praktiska skäl) eller räcker det med att tacka för visat intresse och att man funderat och kommit fram till rätt beslut.

Du behöver absolut inte ha värsta utläggningen och ha x eller y skäl för att tacka nej. Ibland kan man ju t.ex. få met än ett jobberbjudande, och man kan ju som oftast inte tacka ja till alla. 

Det räcker att du tackar för deras tid, men att du vill tacka nej till jobbet.

• Anonym (Hej)

Räcker med säga nej. 

Svar på tråden Vill tacka nej till jobb