Pixie99 skrev 2023-07-24 00:52:00 följande:
Innan du börjar dejta, försök kartlägga anledningen till att du inte hittills haft en enda relation. Våga vara självkritisk. Det brukar finnas ett par ganska generella anledningar: t ex bristfällig social kompetens, olika slags kognitiva eller psykosociala funktionsnedsättningar, eftersatt personlig hygien eller missbruk. Ofta är det fråga om en kombination av dessa. Utseendet är endast marginellt om övriga kvaliteter finns där. Hittar du en eller flera speciella punkter enligt ovan, börja arbeta på dessa.
Möter du inte människor, så är det svårt att träffa någon som man kan börja dejta. Bryt din ensamhet och börja göra någonting. Prioritera allt som har med socialt umgänge att göra framför att sitta ensam hemma. Att kolla på Netflix eller spela spel på datorn ska vara det allra sista alternativet. Delta i varenda aktivitet som du känner att du tycker är det minsta lockande: kurser i fallskärmshoppning, dans, klättring, dykning, kung-fu eller matlagning. Inte för att träffa kvinnor, utan för att öva på ditt sociala samspel och bygga nya nätverk.
Om du har haft samma stil sedan du var 15 år, kanske kan det vara läge att byta klädstil eller frisyr. Inte för att bli snyggare, utan för att du ska känna dig snyggare. Du har ingen aning hur mycket mer attraktiv en man ser ut iförd en svart skjorta, snygga jeans och en enkel snygg kavaj jämfört med en sliten tisha från Gekås från 2003. Gå till en butik och be dem hjälpa dig. Skriv in dig på gym. Inte för att få gigantiska biceps, utan för att du ska tycka om din spegelbild mera.
Du behöver inte prata så mycket, men var inte heller "blyg". Alla älskar att prata om sig själva. Fråga dem och få dem att prata. Lyssna, gör mentala anteckningar och ta fram dem senare. Du blir mer omtyckt och du kommer att bygga fler broar. Dessa i sin tur kan leda till nya nätverk och kvinnor kommer att börja lägga märke till dig.
Självkritiken jag har är att jag i mina yngre år var ganska blyg, och ärligt talat väldigt ful också. Jag hade ett babyface till 30. Nu ser jag bara ung ut. Men jag tror inte jag har någon funktionsnedsättning för det går bra för mig i arbetslivet och hemmet. Jag duschar varje dag och missbruk har jag verkligen inte då jag inte ens dricker kaffe, och inget som är värre än det heller.
Jag visade intresse för en tjej ganska nyligen efter att vi pratade i ett visst sammanhang ett tag och så fort jag gav en komplimang för hennes utseendet då la hon bokstavligen benen på ryggen. Så har det alltid varit när jag visat intresse för kvinnor.
Jag har bytt klädstil ett flertal gånger men jag ser definitivt bättre ut den kallare årstiden än sommar. För jag ser ut som en pojke typ i T-shirt/Piké och shorts. Med jacka och jeans ser jag äldre och mognare (bättre ut). Jag har nästan alltid skjorta, jeans och jacka förutom på sommaren.