• Anonym (Fråga om svimning.)

Svimmar/anfall. Fejk?

Om någon när hon blir konfronterad med att ha gjort något dumt/svekfullt (tex. legat eller försökt detta med någon annans kille) då svimmar, får EP-anfall eller blir hysterisk och självskadar/uttrycker självmordsplaner, är det då skådespel eller är det äkta? 

Det händer just i samband med att hon konsfronteras med att ha gjort något allvarligt eller blir ifrågasatt. Kan det bli så jobbigt att bli konfronterad att det blir sådär? Det går ju inte att ställa en sådan person till svars? Vad gör man?

• Svar på tråden Svimmar/anfall. Fejk?
  • Anonym (W)
    Anonym (Fråga om svimning.) skrev 2023-07-24 19:45:06 följande:
    Svimmar/anfall. Fejk?

Om någon när hon blir konfronterad med att ha gjort något dumt/svekfullt (tex. legat eller försökt detta med någon annans kille) då svimmar, får EP-anfall eller blir hysterisk och självskadar/uttrycker självmordsplaner, är det då skådespel eller är det äkta? 

Det händer just i samband med att hon konsfronteras med att ha gjort något allvarligt eller blir ifrågasatt. Kan det bli så jobbigt att bli konfronterad att det blir sådär? Det går ju inte att ställa en sådan person till svars? Vad gör man?

Slutar umgås eller slutar ifrågasätt vad hon gör. 
  • Anonym (Lis)

När jag läste din text tänkte jag först på småbarn som kan få sk affektkramper och svimma. Vet inte om de kan förekomma i vuxen ålder. Epilepsianfall låter ju väldigt allvarligt eller om hon blir hysterisk/får panikångest. Låter som något hon borde kolla upp hos en läkare.

Däremot hot om självmord, det kan tyda på försök till manipulation från hennes sida. Väldigt otrevligt sätt att bemöta kritik på, jag har själv varit med om det, en man som dels körde i stort sett alla härskartekniker samt nån gång slängde in att han får väl ta livet av sig...

Prata med henne i lugn och ro när ni inte redan bråkar, fråga om detta är något hon kollat upp, varför hon svimmar mm. Uttryck oro och försök få henne att kolla upp det. Visar det sig vara något fysiskt så får du ju en förståelse för varför det sker och det blir kanske lättare att leva med. Hot om självmord däremot, det måste hon sluta med.

Svar på tråden Svimmar/anfall. Fejk?