• Anonym (Frågor)

Någon som beställt från Shein?

Som rubriken lyder. Hur levererades beställningen? Kom den hem till brevlådan eller till ombud? Tillkom extra kostnader? Berätta allt du vet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-07-29 12:12
    För kännedom: Jag anmäler alla inlägg av troll. Jag matar inte troll utan anmäler bara inläggen. Invänta era avstängningar..

• Svar på tråden Någon som beställt från Shein?
  • Anonym (hon den där)

Inga extra kostnader, alla plagg i separata ziplock-påsar som ligger i en större plastpåse.

Hämtas hos ombud.

Typ 4/5 grejer ser helt okej ut, den sista kanske är lite fel storlek eller material som inte är skönt att ta på. Har mest beställt toppar och en kjol, kjolen var en riktig hit och ser mycket dyrare/finare ut.

För mig är det värt det, orkar inte med returer så skickar nog felköpen direkt till Erikshjälpen, när ett plagg kostade 75-89 kr.

Att de sen säkerligen är sydda av gråtande barn i fattiga länder får man komma över om man vill handla där.

• Pixie99

Dottern har ofta gjort det, och vi har även köpt plagg som hon önskat sig i present.

Jag får erkänna att jag var lite orolig till en början om man skulle bli scammad, men det har hittills alltid fungerat helt tillfredsställande. Försändelsen kommer till ordinarie utlämningsställe och man får en spårbar länk som man kan följa online. Det tar inte längre tid än ett par dagar. Paketet kommer från innanför Schengen, så inga tull eller införselavgifter tillkommer.

Kvaliteten på varorna (kläder i vårt fall) är helt acceptabel, inte supernivå, men inte alls sämre än H&M och liknande. Vi har inte haft anledning att göra returer, det kanske någon annan kan svara på.

• Anonym (Ellinor)

Skulle aldrig i livet beställa från Shein.

• Anonym (Frågor)
    Anonym (hon den där) skrev 2023-07-25 20:28:26 följande:

Inga extra kostnader, alla plagg i separata ziplock-påsar som ligger i en större plastpåse.

Hämtas hos ombud.

Typ 4/5 grejer ser helt okej ut, den sista kanske är lite fel storlek eller material som inte är skönt att ta på. Har mest beställt toppar och en kjol, kjolen var en riktig hit och ser mycket dyrare/finare ut.

För mig är det värt det, orkar inte med returer så skickar nog felköpen direkt till Erikshjälpen, när ett plagg kostade 75-89 kr.

Att de sen säkerligen är sydda av gråtande barn i fattiga länder får man komma över om man vill handla där.

1. Skickas till alltid till ombud?
    2. Skickas det till Postnords ombud eller annat företag?
    3. Om man beställer flera plagg, skickas det i samma paket?
    4. hur snabbt fick du beställningen?
    5. Är kläderna små i storlekerna?
  • Anonym (Frågor)
    Pixie99 skrev 2023-07-25 20:29:13 följande:

Dottern har ofta gjort det, och vi har även köpt plagg som hon önskat sig i present.

Jag får erkänna att jag var lite orolig till en början om man skulle bli scammad, men det har hittills alltid fungerat helt tillfredsställande. Försändelsen kommer till ordinarie utlämningsställe och man får en spårbar länk som man kan följa online. Det tar inte längre tid än ett par dagar. Paketet kommer från innanför Schengen, så inga tull eller införselavgifter tillkommer.

Kvaliteten på varorna (kläder i vårt fall) är helt acceptabel, inte supernivå, men inte alls sämre än H&M och liknande. Vi har inte haft anledning att göra returer, det kanske någon annan kan svara på.

Skickas det alltid till ombud oavsett hur mycket ni beställt? Skickas det med Postnord eller annat företag? Kommer alla plagg i samma paket? Hur lång leveranstid ungefär-? Hur blir man aviserad sin beställning?
  • Anonym (Aldrig mer)

Har beställt en gång, av fyra plagg var 2 bra men retur är inget alternativ. Tog 3-4 veckor innan jag fick varorna. Miljöaspektenr 3n miljöaspekt inte ok och arbetsförhållandena är om möjligt sämre än hm/Lindex m.fl.

• Anonym (g)

Varför?

Vanligt att just paket från Shein levereras med morgontidningarna så hängs utanför dörren eller på postfack.

• Pixie99
    Anonym (Frågor) skrev 2023-07-25 20:45:24 följande:
    Skickas det alltid till ombud oavsett hur mycket ni beställt? Skickas det med Postnord eller annat företag? Kommer alla plagg i samma paket? Hur lång leveranstid ungefär-? Hur blir man aviserad sin beställning?
    Hon brukar välja den billigaste leveransen, vilket är till ombud. Jag minns tyvärr inte vilka som levererar, ifall det är PostNord eller DHL.

Alla plagg kommer separat förpackade i en större plastförpackning.

Det brukar ta uppemot två veckor att få hem sakerna, ibland fortare. Avisering sker via SMS, men man kan även följa försändelsen i appen My Parcels via kollinumret som man får via mail. 

Återigen, kvaliteten är lite sisådär, men det är i paritet med priset.
  • Anonym (A)

Olika lång leveranstid men ca en vecka, paketet lämnas utanför vår dörr. 
    Gjort en retur en gång, inga konstigheter. Storlekarna rätt normala. Jag har tagit det på Klarna.

• Anonym (Varför)

Varför Shein? Horribla arbetsförhållanden och gifter i kläderna.

Köp begagnade kvalitetsplagg istället.

Svar på tråden Någon som beställt från Shein?