cutepenguin skrev 2023-07-27 14:45:32 följande:
Tack för svar ❤️ Vad tufft med MF/MA 3 gånger..
När jag var och kollade så att det var ett komplett missfall så sa läkaren att första mensen kan bli rikligare. Så jag hoppas att det bara är så och kroppen rensar ur sig lite. Har ju haft oskyddat sex, men har inte fått något nytt plus. Så förmodligen är det bara rikligare mens.
Hade ju absolut hoppas på att bli gravid direkt, men eftersom det inte hände är det väl också kroppens sätt att säga att den inte var redo direkt. Hoppas på kommande månad i stället, men fy vad tufft det är. Önskar ingen att gå igenom missfall.
Ja fy det var inte kul när man var mitt i det, men nu när man står på andra sidan med en ettåring i famnen och en plutt i magen har man fått mer distans. Jag minns liksom
knappt sorgen och alla tankar som snurrade.
Jag fick först två missfall/MA. Därefter skyddade vi oss slaviskt i ett år innan vi ville försöka, första försöket ledde till ännu ett MA. Då bestämde vi oss för att vänta en mens emellan innan vi försökte igen, vilket vi gjorde. På något vis kändes det bättre att låta kroppen återhämta sig lite, och dels kändes det skönt att ha lite bättre koll på cykeln. Mensen kom och vi försökte igen, och det resulterade i sonen. Jag hoppas ni också bara behövde en liten omstart av kroppen och att den nu är redo för en plutt! ❤️