• LiamSvensson

    Dejting sida för oss andra?

    Nybliven singel. Så har i bästa fall begränsad erfarenhet av alla dessa dejting appar. 
    Det första som slog mig när jag testat några, är att alla är så sjukt snygga och fixade.
    Jag kommer troligen aldrig få en höger swipe av en kvinna som använder bilder från gymmet, med en kropp att dö för. 
    Inte heller är det mitt mål att träffa en sådan kvinna. 
    Så till min fråga. Finns det appar där chansen är större att träffa någon, för oss som kanske inte sliter ut dörren på gymmet. Och inte tycker att en resa till regnskogen borde vara mitt nästa mål i livet. 

  • Svar på tråden Dejting sida för oss andra?
  • Lodjursungen

    Ta bara ingen bild när du har bar överkropp, fiskar, naturbilder utan dig, djurbilder, bilder när man klippt bort ditt ex men de syns ändå, gymbilder, fjällbilder, skoterbilder eller festarbilder.
    just de.. eller bilder på dina barn eller andra random saker 

  • LiamSvensson
    Lodjursungen skrev 2023-07-27 17:19:53 följande:

    Ta bara ingen bild när du har bar överkropp, fiskar, naturbilder utan dig, djurbilder, bilder när man klippt bort ditt ex men de syns ändå, gymbilder, fjällbilder, skoterbilder eller festarbilder.
    just de.. eller bilder på dina barn eller andra random saker 


    Många inten 😉. Jag har inga problem att visa upp den jag är. Men när jag swipar på tex Tinder. Ser jag inget annat än dessa Svensson kvinnor som är vältränade och klädda i tajta kläder. 
    Vist måste det finnas en annan typ av kvinnor som söker kärleken? 
  • Lodjursungen
    LiamSvensson skrev 2023-07-27 17:31:55 följande:
    Många inten 😉. Jag har inga problem att visa upp den jag är. Men när jag swipar på tex Tinder. Ser jag inget annat än dessa Svensson kvinnor som är vältränade och klädda i tajta kläder. 
    Vist måste det finnas en annan typ av kvinnor som söker kärleken? 
    Jag har ingen aning har aldrig kollat på tjejer
  • blomman 2
    LiamSvensson skrev 2023-07-27 17:31:55 följande:
    Många inten 😉. Jag har inga problem att visa upp den jag är. Men när jag swipar på tex Tinder. Ser jag inget annat än dessa Svensson kvinnor som är vältränade och klädda i tajta kläder. 
    Vist måste det finnas en annan typ av kvinnor som söker kärleken? 
    Jepp,vi finns men inte på Tinder eller någon annan app,vi förblir väll singlar för resten av livet😅

    Trir det är lättare att hitta någon på motionsspåret eller vägen till affären än dessa appar 🤔
  • LiamSvensson
    blomman 2 skrev 2023-07-27 22:19:09 följande:
    Jepp,vi finns men inte på Tinder eller någon annan app,vi förblir väll singlar för resten av livet😅

    Trir det är lättare att hitta någon på motionsspåret eller vägen till affären än dessa appar 🤔
    Huu. Motionsspåret alltså? Appar lät så enkelt 😂
  • Billie38

    Klart att det finns alla varianter av kvinnor i apparna. men som kvinna så har man ju fått lära sig att man ska styla sig och visa just utsidan då det är vad männen ser först.

    Är du ung kan jag förstå då träning och utseende verkar A & O i den åldersgruppen, men bland 30-60 finns det väl alla varianter av kvinnor?

  • Alfredsson78

    Förra gång jag var singel, 
    Då lärde jag mig att bugga, det går 3 kvinnor på en man. Sjukt kul, kvinnor i alla former, allt mellan 25-60. 
    Många runt 30-40.
    Väldigt lätt att lära känna kvinnor på djupet 😁

  • Python

    Träffade min karl på Happy Pancake. Ingen av oss hade profilbild då ingen av oss är särskilt intresserade av att visa upp oss och dömas för vårt yttre i första taget. Om du är likadan ska du inte försöka få kvinnor som är motsatsen till det. Kanske finns den rätta bakom en sån där "tråkig" profil utan bild vettu 👍

  • LiamSvensson
    Billie­38

    Önska du hade rätt. Men kan ärligt säga att av 50 kvinnor över 40 år. Så väljer minst 35 att presentera sig i gymkläder och svullna läppar. 
  • LiamSvensson
    Python

    Ja låter ju underbart. Kanske bara är orten jag bor på. Men allt jag får se är putande läppar och svettiga gympass när jag swipar. 
  • Python

    Vill bara passa på att höja ett varningens finger här. Alla "dejtingsidor" där du måste betala för meddelanden du skickar är FEJK! Jag jobbade för ett företag som hade ett antal sånna dejtingsidor och där 99% av alla där var fejkade profiler. Profilerna har namn, bild och en presentation. Allt skapas för att locka ett så stort antal "targets" som möjligt att vilja kontakta profilerna. Men det är inga riktiga människor som svarar utan ett gäng chattoperatörer. Bakom en profil kan det finnas 50 olika chattoperatörer som svarar på meddelanden, samtliga är där för att locka till fortsatt chattande och mjölka target på så mycket pengar som möjligt

  • Billie38
    LiamSvensson skrev 2023-07-28 01:06:36 följande:
    Billie­38

    Önska du hade rätt. Men kan ärligt säga att av 50 kvinnor över 40 år. Så väljer minst 35 att presentera sig i gymkläder och svullna läppar. 

    Ja men då har du ju ändå några "normala" att välja att svepa på.


    Det är rätt mycket gymbilder, lastbilselfies, slitna t-shirts och bara överkroppar bland männen som inte tilltalar mig.  När jag hade tinder så kanske jag svepte höger på en av 100 som bäst, Då var det för han såg vettig ut på bilderna och hade trevlig tilltalade och seriös text. han såg ut som någon jag skulle vara vän med lch det är en bra början Att svepa höger på så många som möjligt utan att reflektera är inte bra och leder sällan till något värt mödan.

  • blomman 2
    LiamSvensson skrev 2023-07-27 23:44:53 följande:
    Huu. Motionsspåret alltså? Appar lät så enkelt 😂
    Tja man Behöver ju inte springa, finns ju kottar och blommor längs spåret med😅
Svar på tråden Dejting sida för oss andra?