• Fiffi11

    Natural cycles vs clearblue?

    Förra månaden fick jag bekräftad ÄL av NC dagen efter midsommar, så troligtvis var det mer vin-temp än normal men mensen kom som vanligt.

    I morse när jag tempade bekräftar N.C  ägglossning den 17e, då jag med säkerhet från Clearblue vet att jag inte hade ökad LH. Denna månad har jag som vanligt använt clearblue som gett mig peak 24e+25e så ägget borde ha lossat den 26e. 

    Kan det vara så att jag är för kall så att NC inte kan mäta mig korrekt? Har  temperatur mellan 35.9-36.30. Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Natural cycles vs clearblue?
  • Anonym (Hmm)

    Du skriver att du "med säkerhet" vet att du inte hade ökad LH, men du kan faktiskt ha haft ÄL ändå. Det spelar ingen roll att du är lågtempare om du ska köra NC iaf.

    När hade du mens?

  • Fiffi11

    Nej det har du rätt i ???? blir så förvirrad när Clearblue ger peak andra dagar än NL. Hade mens 5 juli, i tre dagar och är hyfsat regelbunden med första veckan per månad mens. 

  • Anonym (Hmm)
    Fiffi11 skrev 2023-07-28 20:57:45 följande:

    Nej det har du rätt i ???? blir så förvirrad när Clearblue ger peak andra dagar än NL. Hade mens 5 juli, i tre dagar och är hyfsat regelbunden med första veckan per månad mens. 


    Om du hade mens den 5:e så kan du ha haft ÄL när du fick utslag på NC vid den 17:e. Det låter mindre troligt att du skulle ha haft tre veckor till ÄL när det i normala fall är ca två. Om mina gissningar stämmer borde du ha mens när som helst nu.
  • Sceffli

    Om man på urinprov får utslag att man ska ha ägglossning då är det 99% säker att resultatet stämmer. 
    Temperatur är inte lika tillförlitligt.

    Får man dock inte utslag på urinprov då kan man ha ägglossning ändå. Jag menar att det inte blir en smiley på CB. Eller inte blir två lika mörka sträck (på andra tester). Då kan man ändå ha ägglossning. 

  • Fiffi11

    Anonym - håll tummarna för att den inte kommer då 😉🙌
    Sceffli - ja det är faktiskt en djungel. Ju mer saker man mäter desto mer förvirrad blir man hahha

Svar på tråden Natural cycles vs clearblue?