• Anonym (Hjälp)

Skäms över mitt fula hår. Hjälp!!

HUR får man bra hår som kvinna? Vill ha tjockt och långt hår, men tyvärr har jag motsatsen till det. Så tunt hår, så dålig hårkvalite. Känner en tjej som har så otroligt vackert hår. Det är livfullt, väldigt långt och så tjockt och vackert. Som en prinsessa. Hon har fått det från sin pappa har hon sagt, för han har tydligen också jättebra hår. 

Finns det något jag kan göra? Funkar ens dessa olika piller osv eller gör det skada? Kan man få ett sånt änglalikt hår eller är det något man föds med? 

Jag skäms över mitt hår. Önskar så att jag hade vackert hår. Det är så feminint. Hur viktigt är det för er män att kvinnan har långt, tjockt hår? Blir jag automatiskt mindre attraktiv när jag inte har det? 

• Svar på tråden Skäms över mitt fula hår. Hjälp!!
  • Anonym (!!!)

Förutom att äta bra osv så prova vitaminer osv som är bra för håret. Det kan sätta på himla fart på håret. Massage i hårbotten varje dag. Prova balsametoden. Schampo bara förstör håret. Mandelolja får håret att kännas starkare. Rätt som det är har du längre och tjockare hår. Sätt i extensions om du vill ha tjockare och längre.

• Anonym (S)

Extensions som redan nämnts. Används av var och varannan en idag.

• Anonym (Maude)

Jag har haft extensions men HUA vad det är dyrt!!
    Inte nog med att det är dyrt så ska det tas om hand med en massa olika produkter som är anpassat till håret,dyrt det med.
    När håret sedan växer så börjar gästens synas efter en tid ca 3 mån,då är det dags igen att fixa till dem.

Hade jag inte pga sjukdom ( problem med ssk) tappat hälften av mitt tjocka hår så hade jag aldrig lagt så mycket pengar på extensions.

Vi är tyvärr födda med våra hår och en del har tjockt,tunteller mittemellan.
    Om jag vore dig skulle jag lägga pengar på en riktigt grym frisör som kan klippa,slinga,tona färga och styla 
    ditt hår efter dina förutsättningar så att det känns fylligare och passar din stil.

Jag kommer aldrig få tillbaka mitt hår jag hade innan jag tappade det så drastiskt men det kan bli grymt ändå med rätt klippning. 

Våga!! 

• Anonym (Håravfall)

Själv har jag tappat mer än hälften av mitt hår i ärftligt håravfall. Dessutom försämras det ständigt. På något sätt behöver jag, precis som du, finna en acceptans i det. Det ligger utanför vår påverkan. Trist svar kanske men det finns inte så många alternativ.

• Aniiee

Många ser det som en nitlott att ha kort, rakt, tunt hår. Men vet du vad? Jag är fan avundsjuk på folk som slipper trassla i timmar med sitt hår, som inte kräver en halv balsamflaska per hårtvätt, som inte är hopplöst flygigt, som inte tar hundra år att torka.... som inte fastnar överallt med håret. 

Vi kan byta om du vill ....

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Några tips)

Jag antar att du har haft så här hela livet, annars kan det vara värt att besöka läkaren!

Jag antar även att du äter och mår bra annars, hårvitaminer är pengar i sjön men om du vet att du slarvar med maten kan en multivitamin vara värt det.

I övrigt, klipp håret rakt så att det ser och känns tjockare. Har du lockigt hår kan däremot en uppklippning göra att håret ser tjockare eller åtminstone ger mer volym.

Hur mår din hårbotten? Kliar, fet, svamp? Många avråder från att tvätta håret om man vill ha långt hår, men att hårbotten mår bra är det viktigaste och det mår bra av att göras rent t.ex. om man har fett hår eller om det kliar mycket när det går för länge mellan dagarna.

Sen är ju tyvärr genlotteriet huvudsaken, hur ser dina föräldrars hår ut? Är det tjockt eller tunt, har de någonsin haft långt hår?

Slits håret av från topparna, eller är håret i fin kvalité? Om håret är väldigt slitet så kommer det förmodligen inte bli långt/tjockt snabbt, utan det bästa är att klippa av i princip rubbet och vänta på att det växer ut.

• Anonym (Elsa)
    Aniiee skrev 2023-08-01 20:14:17 följande:

Många ser det som en nitlott att ha kort, rakt, tunt hår. Men vet du vad? Jag är fan avundsjuk på folk som slipper trassla i timmar med sitt hår, som inte kräver en halv balsamflaska per hårtvätt, som inte är hopplöst flygigt, som inte tar hundra år att torka.... som inte fastnar överallt med håret. 

Klipp dig?
  • Anonym (Lotta)

Man kan såklart ha extensions, men det är väldigt dyrt och kräver en massa underhåll för att vara snyggt.

Och peruker är väldigt varmt... som att ha en tjock mössa på sig.

Transplantationer kan vara en lösning, om du nu inte är främmande för ingrepp.

Annars är mitt bästa råd att du går till en riktigt bra frisör som kan göra bästa möjliga av det du har. Det kan verkligen göra underverk och du kan komma på dig själv med att tycka att du ser fantastisk ut i något du aldrig tänkt på.

• Aniiee
    Anonym (Elsa) skrev 2023-08-01 20:30:53 följande:
    Klipp dig?
    Ibland gör jag det, ja.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Ö:_M :;_)
    Aniiee skrev 2023-08-01 20:14:17 följande:

Håller med! Min man har skägg och mitt hår trasslar alltid in det i hans skägg när vi kramas. :-/ 
Svar på tråden Skäms över mitt fula hår. Hjälp!!