• Anonym (Undersökning)

    Flirta med andra småbarnsföräldrar på lekplatsen?

    Som titeln. Är det ok för en mamma eller pappa som är med sitt lilla barn på en lekplats att flirta med andra mammor eller pappor på en lekplats? Är det olika regler för mammor och pappor? Tex ok för en singelmamma att göra så men tex. inte ok för en gift pappa som söker vänsterprassel?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flirta med andra småbarnsföräldrar på lekplatsen?
  • Anonym (Undersökning)

    Jag tänker att som singelmamma där kanske inte pappan ens är med i bilden alls finns det ju väldigt få tillfällen man ens kan prata med en man annars. Menar inte genom telefonen utan i verkliga livet. Är det så fel?

  • Anonym (Korvspad)

    Ja det är ok för alla som är singlar, så klart. Otrohet är sunkigt som f-n däremot.

  • Anonym (Sanna)

    Självklart kan man prata med andra föräldrar på lekplatsen, oavsett kön. Att flirta med gifta personer på en lekplats känns ju ganska unket. Varför inte satsa på en annan singel istället? 

  • Anonym (...)

    Det är en jäkla skillnad om man är singel eller i en relation! Varför skriver du "singelmammor" och sen "gift pappa som söker vänsterprassel"? Är du en sån pappa? 

  • Anonym (Undersökning)
    Anonym (Sanna) skrev 2023-08-01 18:56:24 följande:

    Självklart kan man prata med andra föräldrar på lekplatsen, oavsett kön. Att flirta med gifta personer på en lekplats känns ju ganska unket. Varför inte satsa på en annan singel istället? 


    Vart hittar man en sådan man som accepterar och förstår hur det är om man har en treåring om man inte får flirta med småbarnspappor på en lekplats eller kanske vid hämtning/lämning andra tider på året? 
    Anonym (...) skrev 2023-08-01 19:22:20 följande:

    Det är en jäkla skillnad om man är singel eller i en relation! Varför skriver du "singelmammor" och sen "gift pappa som söker vänsterprassel"? Är du en sån pappa? 


    Nämnde bara lite olika typer av föräldrar som kan vistas på en lekplats. Vad jag är spelar inte så stor roll, men jag är inte en pappa som söker vänsterprassel. Men jag kanske skulle kunna träffa en pappa som söker vänsterprassel och hoppas kanske lite naivt att det kan utvecklas seriöst därifrån? 
     
  • Tecum
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 18:46:57 följande:

    Jag tänker att som singelmamma där kanske inte pappan ens är med i bilden alls finns det ju väldigt få tillfällen man ens kan prata med en man annars. Menar inte genom telefonen utan i verkliga livet. Är det så fel?


    Det är okej för singlar av bägge kön att flirta, varför nämner du bara singelmamma i enkäten? Det gäller ju att passa på, som du skriver.

    Men det är inte okej att lägga an på en gift pappa och inte många vänsterprassel utvecklas till något seriöst.
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 19:37:32 följande:
    Vart hittar man en sådan man som accepterar och förstår hur det är om man har en treåring om man inte får flirta med småbarnspappor på en lekplats eller kanske vid hämtning/lämning andra tider på året? 
    Anonym (...) skrev 2023-08-01 19:22:20 följande:

    Det är en jäkla skillnad om man är singel eller i en relation! Varför skriver du "singelmammor" och sen "gift pappa som söker vänsterprassel"? Är du en sån pappa? 


    Nämnde bara lite olika typer av föräldrar som kan vistas på en lekplats. Vad jag är spelar inte så stor roll, men jag är inte en pappa som söker vänsterprassel. Men jag kanske skulle kunna träffa en pappa som söker vänsterprassel och hoppas kanske lite naivt att det kan utvecklas seriöst därifrån? 
     
    Detta är en total motsägelse. Du kan INTE hitta en otrogen pappa och tro att det kan utvecklas till något seriöst. Du kan aldrig lita på en sådan person! Sedan kan man undra vad du har för jävla moral som skiter i att du är med om att förstöra en familj i det läget.
  • Anonym (Undersökning)
    Anonym (Korvspad) skrev 2023-08-01 20:45:53 följande:
    Detta är en total motsägelse. Du kan INTE hitta en otrogen pappa och tro att det kan utvecklas till något seriöst. Du kan aldrig lita på en sådan person! Sedan kan man undra vad du har för jävla moral som skiter i att du är med om att förstöra en familj i det läget.
    Du har nog rätt, jag vet att det är naivt. Men har pratat en del med en pappa (gift) mötts flera gånger just på lekplatsen. Inte hänt något, jag har inte försökt något heller, bara pratat men han är väldigt gullig och jag känner att kanske?

    Han verkar inte alls vara den typen som letar vänsterprassel iofs. Så jag tänker att om det hade blivit vänsterprassel ändå så hade det nog kunnat utvecklats till seriöst?
  • Anonym (Korvspad)
    Anonym (Undersökning) skrev 2023-08-01 21:00:02 följande:
    Du har nog rätt, jag vet att det är naivt. Men har pratat en del med en pappa (gift) mötts flera gånger just på lekplatsen. Inte hänt något, jag har inte försökt något heller, bara pratat men han är väldigt gullig och jag känner att kanske?

    Han verkar inte alls vara den typen som letar vänsterprassel iofs. Så jag tänker att om det hade blivit vänsterprassel ändå så hade det nog kunnat utvecklats till seriöst?
    Det där "kanske" du känner handlar 100 % om sex, bekräftelse och lite spänning från hans sida. Fundera på hur många män som faktiskt lämnar sin kvinna för älskarinnan, händer nästan aldrig. Och för de som gör det går det nästan alltid dåligt också. Glöm det bara. Jag förstår att du tycker om uppmärksamheten, känner pirr, hoppas och tror, men det är tyvärr bara falskt.

    Men du talar ju emot dig själv. Du känner honom inte för det första och även killar som är superfina och supersnälla kan vara otrogna hur mycket som helst. Själva det du skriver om att han kanske skulle kunna tänka sig att vara otrogen är ju hela definitionen MOT att det skulle kunna bli seriöst. Det kan det aldrig bli med en otrogen person för det bygger på luftslott.
  • Små lätta moln

    Skulle det vara någon skillnad mellan att vara singelmamma och singelpappa menar du? På vilket sätt är det ,er ok för en kvinna än en man? Förstår inte retoriken. 

Svar på tråden Flirta med andra småbarnsföräldrar på lekplatsen?