• Anonym (Redan less)

Så ensam på jobbet

tillbaka på jobbet efter semestern, har haft detta jobb i ca ett års tid. Har hela tiden funderat mycket på hur jag egentligen ställer mig till denna lite speciella arbetsplats, och Energin dök direkt nu hör vid lunch. Känner mig så ensam, som om jag liksom inte är "rätt".
    det är väl en sk creddig arbetsplats, och en spännande tjänst på många sätt. Men hierarkin är extrem. 
    det har redan efter semestern yttrat sig i att jag vid kick off AW knappt blir tilltalad, eller avbruten (gick därför hem tidigt), jag är inte tillräckligt gammal i gejmet antar jag. Nu vid lunch gick alla till vår stora och stimmiga personalmatsal utan mig. Sitter med två andra i min lilla sektion och skulle precis fråga om de skulle käka, men de hade redan hunnit gå ner. 
    Folk säger inte alltid hejdå osv. ofta frågar jag såklart om jag får slå mig ner, men inte alltid man orkar hålla på så. Går då istället ut, men det blir ju dyrt...

för mig är det obegripligt att alla liksom inte inkluderas, har aldrig varit med om denna kultur tidigare och jag känner mig så ensam!. Trivs ju med arbetsuppgifterna, men ärligt talat, hur länge hade ni stått ut? Min självkänsla är god, men det här ju liksom inget kul...

• Svar på tråden Så ensam på jobbet
  • Anonym (Redan less)
    Anonym (Samma?) skrev 2023-08-02 12:40:08 följande:

Jag undrar om du skrev en annan tråd nyligen. Det var en som kände sig som om den försvann i stora gruppen, och att den blivit liksom den tråkiga. Minns inte vad den hette eller om det var bra svar.
    I alla fall: Lita på din känsla! Det är inte värt att riskera att bli nästan psykiskt nedbruten om du märker tydlig skillnad från tidigare arbetsplatser, och ja, s k kreddiga ställen har mer av sådant. Så antingen skaffa hård hud eller tänk på vart du skulle passa bättre. Du har fått nytt jobb nyligen och kan få igen. 

Åh nej tråden måste jag söka upp, det var inte jag som skrev den. Det här är en reflektion och en känsla som så tydligt kom tillbaka efter semester här precis. 

har en chef som jag till skillnad från tidigare chefer inte har någon lite mer personlig relation till, så det känns också lite för diffust att prata med henne om det här. Hon är upptagen med att representera organisaktionen i olika sammanhang, inte bolla personalärenden såhär.

• Anonym (M)

Livet är för kort för att vara på ett jobb där man av någon anledning inte trivs. På mitt förra jobb kom jag aldrig in i gruppen, de var extremt sammansvetsade. Oftast trevliga och så men jag kände inte att jag trivdes och blev inte alltid inkluderad. Bytte jobb efter ett halvår och trivs bättre nu. Har en utbildning inom ett bristyrke så jag kan välja och vraka typ. Tycker du ska försöka hitta ett annat jobb där du känner att du trivs. 

• Anonym (W)
    Anonym (Redan less) skrev 2023-08-02 12:36:05 följande:
    Så ensam på jobbet

tillbaka på jobbet efter semestern, har haft detta jobb i ca ett års tid. Har hela tiden funderat mycket på hur jag egentligen ställer mig till denna lite speciella arbetsplats, och Energin dök direkt nu hör vid lunch. Känner mig så ensam, som om jag liksom inte är "rätt".
    det är väl en sk creddig arbetsplats, och en spännande tjänst på många sätt. Men hierarkin är extrem. 
    det har redan efter semestern yttrat sig i att jag vid kick off AW knappt blir tilltalad, eller avbruten (gick därför hem tidigt), jag är inte tillräckligt gammal i gejmet antar jag. Nu vid lunch gick alla till vår stora och stimmiga personalmatsal utan mig. Sitter med två andra i min lilla sektion och skulle precis fråga om de skulle käka, men de hade redan hunnit gå ner. 
    Folk säger inte alltid hejdå osv. ofta frågar jag såklart om jag får slå mig ner, men inte alltid man orkar hålla på så. Går då istället ut, men det blir ju dyrt...

för mig är det obegripligt att alla liksom inte inkluderas, har aldrig varit med om denna kultur tidigare och jag känner mig så ensam!. Trivs ju med arbetsuppgifterna, men ärligt talat, hur länge hade ni stått ut? Min självkänsla är god, men det här ju liksom inget kul...

Försök vara lite före nästa gång, om du märker att vissa sticker iväg, fråga de som är kvar om de vill ha sällskap. 
  • Anonym (Redan less)
    Anonym (W) skrev 2023-08-02 13:08:54 följande:
    Försök vara lite före nästa gång, om du märker att vissa sticker iväg, fråga de som är kvar om de vill ha sällskap. 

också sant, jobbar på det. Frågade tex en person, men hon skulle äta med ngn annan. Visst påverkar min person också, är absolut inte blyg, men inte heller kaxig Eller tuff.
    behöver ju inte vara någons fel att det inte riktigt funkar.

• Anonym (Redan less)
    Anonym (M) skrev 2023-08-02 13:08:10 följande:

Livet är för kort för att vara på ett jobb där man av någon anledning inte trivs. På mitt förra jobb kom jag aldrig in i gruppen, de var extremt sammansvetsade. Oftast trevliga och så men jag kände inte att jag trivdes och blev inte alltid inkluderad. Bytte jobb efter ett halvår och trivs bättre nu. Har en utbildning inom ett bristyrke så jag kan välja och vraka typ. Tycker du ska försöka hitta ett annat jobb där du känner att du trivs. 

Fint skrivet. Jag har nog inte riktigt lika lätt att få något, men nu funderar jag nästan på om det är värt att kasta sig ut utan a- kassa direkt också...man får väl vänta tre månader tror jag.
  • Anonym (!!!)

Jag tycker att det är skönt att få vara ifred på jobbet och jobbar hellre hemifrån. Mest idioter ändå som bara snacka skit..

• Anonym (M)
    Anonym (Redan less) skrev 2023-08-02 13:27:19 följande:
    Fint skrivet. Jag har nog inte riktigt lika lätt att få något, men nu funderar jag nästan på om det är värt att kasta sig ut utan a- kassa direkt också...man får väl vänta tre månader tror jag.
    Jag gjorde så, hade den ekonomiska möjligheten. Var hemma 1 månad utan nån inkomst innan jag fick mitt nya jobb så det var ju ingen lång tid det handlade om.  
  • Anonym (Redan less)
    Anonym (M) skrev 2023-08-02 13:34:08 följande:
    Jag gjorde så, hade den ekonomiska möjligheten. Var hemma 1 månad utan nån inkomst innan jag fick mitt nya jobb så det var ju ingen lång tid det handlade om.  
    Skönt att höra. Det går ju liksom lite emot en prestationshjärna att tänka så....
    men inget är ju värt att bli nedbruten som sagt. Hur tolkades det när du var på intervju för ditt nya jobb?
    får jag fråga varför du inte trivdes?
  • Anonym (M)
    Anonym (Redan less) skrev 2023-08-02 13:54:59 följande:
    Skönt att höra. Det går ju liksom lite emot en prestationshjärna att tänka så....
    men inget är ju värt att bli nedbruten som sagt. Hur tolkades det när du var på intervju för ditt nya jobb?
    får jag fråga varför du inte trivdes?
    Jag är också van vid att vilja prestera, det har varit det som drivit mig, men ibland på bekostnad av mitt eget mående tyvärr. Jag var på intervju när jag fortfarande var kvar på mitt gamla jobb. Det blev inte nån stor grej om varför jag ville byta, de var verkligen i behov av min kompetens så de var glada att jag sökt:) Jag var dock ärlig med att jag inte trivdes på mitt gamla jobb och därför sökt efter annat. Hade 1 månads uppsägning på det gamla och sen ville jag vara helt ledig en månad innan nya jobbet, behövde vila kände jag. Det var inga problem. Vet inte vad det är för typ av jobb du har nu, krävs det utbildning? Kan du tänka dig att jobba med nåt annat också så kan det ju vara lättare att hitta jobb.
  • Anonym (M)

För mycket stress och en inkompetent chef. 

Svar på tråden Så ensam på jobbet