• Bippan

Ytliga blodkärl

Har någon tagit bort sådana i ansiktet? Jag har fått en del under graviditeten och tänkte gå och ta bort dem senare i år - de dödar tydligen kärlet med någon typ av värme om jag förstått det rätt. Man får en liten ruva, sedan är det borta. Det är alltså bara millimeterstora områden men säkert på tio-femton olika ställen. Som sagt, har någon erfarenhet av detta? Gör det ont? Blir det bra?

Sedan tänkte jag också passa på att ta bort dem jag har på benen. De började komma redan i tonåren men jag har inte tyckt att det varit så störande förrän nu när det blivit ganska mycket. Min mamma hade väldigt mycket men blev av med alltihop med hjälp av någon sorts injektioner. Är det någon som vet något om den här typen av behandling? Har för mig att jag hört att man inte ska sola på ett tag efteråt så det är kanske bäst att vänta tills vinterhalvåret?

• Svar på tråden Ytliga blodkärl
  • My Lovely Little Lumps

vad ag sett så kan man få bort det med koksaltlösnign dom sprutar in i kärlet.
    vet itne vad det kostar dock

• 1da

Jag har tagit bort ett brustet blodkärl från näsan som jag fick efter att jag gjorde illa mig. Jag gick till en läkare som tog bort det med laser. Det blev en liten sårskorpa som sedan ramlade av Det är flera år sedan och det har inte kommit tillbaka Det gjorde inte värst ont heller det gick så fort.

• Kvinna86

Man kan bränna bort det med hjälp av ström och en nål, klart att det känns, men man står ut
    Benen är svårare eftersom det är kraftigare kärl, så det får man nog göra hos en doktor. Men dom i ansiktet kan du ta bort hos en hudterapeut. Du ska inte sola på en månad efter behandlingen, för annars finns det risk att du får pigmentfläckar!

• Pokergirl

Då det gäller åderbråck måste dom sprutas för att man ska få bort dom. När det gäller kärl i ansiktet finns s.k gult ljus. Påminner om det röda ljuset som man använder vid permanent hårborttagning, är otroligt effektivt!

Svar på tråden Ytliga blodkärl