• stjärnfallet

    Gravid i v 8

    Hej! Jag har snart gått 8 fulla veckor. Graviditeten har rullat på bra fram tills igår då jag å min pojkvän myste. Jag kom genom smek, och efter detta så har jag haft bruna flytningar och lite rosa en gång.
    Kan det vara sammandragningen genom orgasm som gjorde detta eller är det något missfall på g?
    Vi hade aldrig vaginalt sex. Jag har fortfarande lite brunt som kommer på papperet när jag torkar nu efter toabesök.

    Orolig 😔

  • Svar på tråden Gravid i v 8
  • Anonym (.)

    Hej Ts!
    Nu är det över 12 år sen jag var gravid senast, men jag minns att jag fick som dig. Min barnmorska sa att små blödningar utan smärta eller smärta utan blödningar är okej. Får man ont och blöder samtidigt skulle man söka för det.
    Men jag tänker att om du är orolig så ring. Det är bättre att fråga en gång för mycket än för lite.
    Lycka till! 

  • Anonym (Soo)

    Sex och orgasmer orsakar inte missfall i en normal graviditet. Så beskyll inte dig själv! Blir det missfall så är det annat som orsakat det.

  • stjärnfallet

    Tack för svar! 😊 jaa jag ringde gynmottagningen som sa man kan blöda lite, men kanske inte hela tiden. Så jag hoppas det avtar nästa vecka..
    Neej det är tur man inte har ont iaf.. 🙂

Svar på tråden Gravid i v 8