tredje aborten på ett år
Hej,För ca 1 år sedan blev jag för första gången gravid. Använde då inget preventivmedel så fick väll skylla mig själv, jag var då 20 år och pappan till barnet var min tidigare sambo jag hade lämnat då vi hade ett extremt destruktivt förhållande, så att göra abort var då för mig inget snack om saken.
Efter det började jag med p-piller, kunde vara lite slarvig i hur jag tog dem så ca ett halvår senare blev jag gravid igen. Han som var pappa då ville absolut inte vara med i bilden och då blev det återigen abort.
Nu har det gått ca 4-5 mån sedan dess och jag har återigen blivit gravid. Trots att jag nu varit extremt noga med p-pillerna. Denna gång med en kille jag precis börjat dejta och kan absolut inte tänka mig att vi ska börja en familj nu. Jag är 21 år, bor fortfarande hemma hos mina föräldrar och har ingen stabil ekonomi. Är dessutom inte alls psykiskt redo att uppfostra ett barn.
Men att göra en 3e abort på loppet av 1 år är så otroligt mycket, jag skäms för det. Skäms för vad barnmorskan skall tycka när jag för en tredje gång kommer in och skall be om en abort. Sedan vill jag också ha barn i framtiden, kommer detta försämra mina chanser att få barn? Har tidigare endast gjort medicinsk abort och det är även läget nu.