• Fridayes

    Oregelbunden mens + konstanta blödningar

    Någon som har varit med liknande som mig? 

    Jag slutade med p-piller i oktober förra året, mensen hoppade igång som ''normalt'' i november. Sedan började jag blöda varje dag runt nyår, sökte hjälp för det i mars. Var hos gynekologen, där dom både tog cellprov, gjorde ultraljud och ett test på sköldkörteln. Dom kunde ej se något onormalt utan satte mig på provera i 3 månader, direkt efter dessa 3 månaderna började jag blöda varje dag igen.
    Kontaktade gyn igen där jag skulle få en telefontid i juli, ingen läkare ringde. Men då jag äntligen slutat blöda runt den veckan dom skulle ringt mig lät jag det vara. 

    Jag har haft koll på min mens genom en app och tagit ägglosningstester när jag borde haft de. Aldrig fått ett positivt ägglossningstest, just nu har jag cykellängder på 9-54 dagar. Jag blev gravid med min förra sambo 2018, men missfall i vecka 12. Därefter hade jag problem att få igång mensen, då jag enbart hade mens en gång på ett år efter missfallet. Min mens har varit väldigt oregelbunden sen första gången. 

    Finns det något som har haft samma problem och lyckats bli gravid på egen hand? Eller ska man bara vänta tills det gått ett år av försök? 

  • Svar på tråden Oregelbunden mens + konstanta blödningar
  • Cornflakes123

    Jag har exakt samma problem som du. Vid första gynekologiska undersökningen såg de inga fel, gjorde en andra ett år senare och de konstaterade polycystiska ovarier (pco). Jag har dessutom genom att tempa insett att jag sällan har ägglossning. Det suger verkligen med blödningarna, har haft det så i flera år nu, och är fruktansvärt trött på det! Så orättvist när de flesta med pco iställer sällan för blödningar alls... jag har nte velat börja på p piller igen trots allt, först eftersom att jag hoppades på att det skulle regleras själv och nu eftersom att vi planerat starta försöka med barn snart och det inte känts lönt. Vi hoppar på fertilitetsutredning direkt och förhoppningsvis letrozol för ägglossning och förhoppningsvis hjälper det och resulterar i en bebis! *fingers crossed*

Svar på tråden Oregelbunden mens + konstanta blödningar