• Anonym (Tankeläsaren)

    Fungerar rak kommunikation?

    Skulle du bli glad om någon säger att han/hon finner dig attraktiv och ställer den raka frågan om du kan tänka dig att sex med hen någon gång i framtiden? Utveckla gärna i text om inget svarsalternativ passar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fungerar rak kommunikation?
  • Anonym (Patricia)

    Om det är en okänd person som ställer frågan på stan i busskön tex så nej. Jag skulle tacka för komplimangen men känna mig oerhört obekväm. 

    En man som jag känner på något sätt som ställer frågan skulle jag fundera på saken och sen återkomma med svar. 

  • Anonym

    Vart är vi på väg om vi tror att vi behöver tacka för komplimangen om en víll främmande man kommer fram och  frågar om jag vill göka?
    Det är ju ett ofredande

  • Anonym (333)

    Nej har oerhört svårt att se hur jag skulle uppskatta en sån fråga, ens om det var en man jag kände någon slags dragning till. 

    Om denne någon säger jag är attraktiv så skulle jag bli smickrad och säkerligen få ett gott öga till honom, men del två av meningen är liksom helt gränslös, omdömeslös. 

    Den frågan man kan ställa efter ett par dejter kanske. 

  • Anonym (Snustorrt)

    Eh, nej. Aldrig i livet. Det tar ju bort spänningen helt. Sex för mig är inte in och ut. Det är allt som leder upp till det. Nej, snacka om att ta död på precis allt.

  • Xsimot

    Om den som frågar verkar vara ärlig och uppriktig, och sveper in frågan i något smickrande om mitt utseende eller min personlighet skulle jag förstås bli glad. Om det finns attraktion oss emellan hade jag förmodligen tackat ja till att ha sex. Det behöver ju inte alls betyda att spänningen försvinner. Tvärtom hade det ju pirrat lite extra när man vet att det säkert blir sex. Vem tolkar en rak fråga som att det inte blir förspel, smek och kyssar, fingrar mot hud, ögonkontakt, massage, kramar, oralt eller vad du vill själv vill ha för sex? Att man på en rak fråga svarar att man bill ha sex behöver ju verkligen inte betyda att man inte har det på sina egna villkor. 

  • Anonym (Japp)

    Det skulle jag överväga om jag uppfattar han som seriös. 
    Men jag har tackat nej till en tidigare granne när han hälsade på 20 år senare. Blev helt brydd att han ens ställde frågan. Han övernattade två nätter pga semesterresa. 

  • Freddie K

    Jag hade bara blivit glad om någon sa att hon/han finner mig attraktiv och skulle vilja ha sex med mig.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Tankeläsaren)

    Nu ger 14 röster på 6 alternativ inte en statistiskt säkerställd bild av verkligheten, men skullnaden mellan könen är slående. Vill en kvinna ha sex med en man är ju tipset att hon skall ställa den raka frågan rätt ut :)

Svar på tråden Fungerar rak kommunikation?