• Winnerwoman82

    Plötsligt kvällstrött 6-åring

    Hej. Jag undrar om någon annan upplevt att era ca 6-åringar plötsligt blivit kvällströtta? Vår dotter brukar utan problem vara vaken till 22:30 men somnar de senaste tre kvällarna 20:30. På dagarna är hon lika pigg som vanligt. Hon sover till 08 som vanligt. Igår kväll hade hon även huvudvärk. Inga andra symtom. 


    Vi andra i familjen har lätt sjukdomskänsla i kroppen. Var på tätt packat Liseberg häromdagen så vi kanske drog på oss något där. 


    Kan ett virus ge enbart ökat sömnbehov och huvudvärk som symtom? 

  • Svar på tråden Plötsligt kvällstrött 6-åring
  • Yuppyupp

    Sjukdom var det första jag tänkte på när du skrev att hon blivit extra Trött. Min 9 åring har gjort sådär sedan hon var 2-3 och det är ett så tydligt tecken på förkylning hos henne i alla fall. Ibland kan det ta upp till en vecka innan förkylningen eller viruset bryter ut och ibland kommer det i anslutning till tröttheten.

    Barn kan vara förkylda på så många sätt som vi vuxna inte känner till :) så det kan nog absolut te sig som bara trötthet, om inte annat för stunden. Hon kan också vara i en växtperiod och behöver extra sömn, eller vara slut efter en heldag på Liseberg 

  • blomman 2

    Min dotter sov kl: 19.30 när hon var 6 år. Vaknade 6.30. 


    11 timmar/ natt är inte ovanligt sent utan helt normalt.
    Upplever att många barn får för lite sömn per dygn.
    Stor skillnad på en vuxen som kan klara dig på 6-7 timmar en tid.

Svar på tråden Plötsligt kvällstrött 6-åring