• Yonnnn

Många symtom, vad kan det vara?

Hej, har under ungefär 10mån haft en hel del symtom. Varit lite stressad, orolig och förhållande som tog slut.

Men detta är inte aktuellt idag, har inget dåligt samvete eller nere pga det, har en ny underbar tjej.

Allt känns toppen. Men känslan sitter kvar och symtomen? Förut var jag rätt orolig då jag inte kände igen mig, idag acceptera jag det mer.

Det har blivit bättre, men kommer och går. Förut hade jag svårt att jobba, ibland sova eller bara vardagligt. Såg till att göra det ändå, men känslan/symtomen var där dagligen.

Min situation idag, till och från dessa symtom: muskelryckningar (som jag brukade få då jag idrotta hårt ibland), nu får jag det av ingenting, känns som något pirrar i kroppen (högvarv), utan att ha hög puls, tung över bröst/nacke, typ tryckande/svälld känsla, även tryckande/svälld känsla i huvudet och över näsa, trång känsla i hals, stel i nacke, mör ibland osv.

Kan vara rätt fysisk och träna, ibland kan det trigga.

Har även upplevt en ryckande känsla i huvudet, tex att mitt huvud tvärt rycker åt nåt håll? Vad kan det vara? Någon som upplevt det?

Det mesta är kollat för 8-9 mån sedan, allt såg bra ut då. Vanlig hälsokontroll, EKG, fysio, sänkan, blodprov osv.

Någon som känner igen sig? Och den där ryckande/spasmer känslan i huvudet. 

• Svar på tråden Många symtom, vad kan det vara?
  • Yonnnn

Upplever även lätt yrsel/ostadighets känsla till och från, och även lite lockkänsla i öron.

• Mrs Moneybags

Det låter ändå som att det skulle kunna vara ångestsymtom. 

Nu är jag ingen läkare, så ta mitt inlägg med en nypa salt. 

Svar på tråden Många symtom, vad kan det vara?