• Swedman

    När jag är sugen alt vrålhungrig

    Mellan lunch och middag kan jag bli riktigt hungrig. Då blir det för stora portioner av middagen när jag kommer hem. Jag kan också uppleva mig sugen på chips eller nåt på kvällen eller blir jag helt enkelt hungrig på kvällen. Vad göra åt saken? Vill inte käka en massa mackor eller ta bilen ner o panikköpa pizza.
    Har istället provat knäckebröd minirut nån månad och det funkar ypperligt. Jag tar en skiva stor som en handflata och sen sitter jag och bryter av dessa små rutor av hårdbrödet och småäter.
    På jobbet försvinner den där "hungrigheten" som kan infinna sig runt kl 15.  Framför TV:n så duger detta gott.

    Det hör till saken att jag inte är speciellt kräsen.

    Knäckebrödet kommer fram ett ställe som har ett berömt hockeylag. Flört

  • Svar på tråden När jag är sugen alt vrålhungrig
  • LFF

    Du kan även ha morotsstavar i kylskåpet. Stava upp morot, lägg i kallt vatten i en bunke och in i kylen. Då håller de sig krispiga och goda. Går även att göra med måna andra grönsaker (tex selleri om man gillar det). Så överlevde jag hungerattackerna när jag var gravid, mellan måltider (speciellt just där vid kl 15). Hade med mig en låda till jobbet varje dag. 

  • Swedman
    LFF skrev 2023-08-10 11:20:56 följande:

    Du kan även ha morotsstavar i kylskåpet. Stava upp morot, lägg i kallt vatten i en bunke och in i kylen. Då håller de sig krispiga och goda. Går även att göra med måna andra grönsaker (tex selleri om man gillar det). Så överlevde jag hungerattackerna när jag var gravid, mellan måltider (speciellt just där vid kl 15). Hade med mig en låda till jobbet varje dag. 


    Av nån konstig anledning får jag ont i magen av råa morötter. Inte kokta däremot.
Svar på tråden När jag är sugen alt vrålhungrig