• Anonym (Hjälp!)

Herpes? Första utbrottet

Senaste tiden har jag fått mycket mer rakfinnar och insåg då att jag fått en del så blämmor. De känns dock mer som små, små blåsor och sitter nedanför venusberget liksom. Blev livrädd nu att det är herpes men känns som att man bara hört om utbrott som varit hemska. 

Så hur ser era herpesblåsor ut? Kan det vara så små och milt? Har inga andra symptom. Kan det vara irritation från rakning bara?

• Svar på tråden Herpes? Första utbrottet
  • Anonym (Typ 2 har jag)

Mina är exakt runda, små och har en ljusare  kant. De svider som eld. 

• Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Typ 2 har jag) skrev 2023-08-11 00:48:35 följande:

Mina är exakt runda, små och har en ljusare  kant. De svider som eld. 

Tack! Mina känns inte alls, lite svåra att klämma bara och är som vita blämmor bara. Fick du ett jobbigt första utbrott?
  • Anonym (Typ 2 har jag)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2023-08-11 00:53:55 följande:
    Tack! Mina känns inte alls, lite svåra att klämma bara och är som vita blämmor bara. Fick du ett jobbigt första utbrott?
    Om de inte känns tror jag inte det är herpes. 
    Jo det kan man nog säga, låg på sjukhus tre dagar med hjärnhinneinflammation. Orsaken var herpesvirus, det upptäcktes genom ryggvätskeprov. Visste inte att jag hade det och hade inte haft några blåsor innan det. 
  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Typ 2 har jag) skrev 2023-08-11 01:14:31 följande:
    Om de inte känns tror jag inte det är herpes. 
    Jo det kan man nog säga, låg på sjukhus tre dagar med hjärnhinneinflammation. Orsaken var herpesvirus, det upptäcktes genom ryggvätskeprov. Visste inte att jag hade det och hade inte haft några blåsor innan det. 
    Men fy! Stackare! Aldrig tänkt att det kan bli så illa. Har den blivit mer hanterbar nu?

Tack så mycket för svar, får ta mig till läkaren snart och se vad det kan vara.
  • Anonym (Typ 2 har jag)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2023-08-11 01:20:02 följande:
    Men fy! Stackare! Aldrig tänkt att det kan bli så illa. Har den blivit mer hanterbar nu?

Tack så mycket för svar, får ta mig till läkaren snart och se vad det kan vara.
    Jo nu har jag en blåsa varannan/var tredje månad. En gång på munnen, det var nytt för mig. 
    Hoppas det inte är herpes för dig. 
Svar på tråden Herpes? Första utbrottet