• snigeln123

    Ont av spiral

    Jag satte in hormonspiral i måndags, och jag undrar hur länge efteråt man kan ha ont?

    Har haft mensvärk sen den sattes in men idag fick jag sjukt ont. Skulle med familjen ut i skogen men fick vänta i bilen. Det var enorm smärta. Började även blöda lite ljusrosa blod precis innan vi åkte ut. Nu är jag hemma och tagit alvedon och har värm vetekudden. Är detta normalt. Jag drar mig vanligtvis med att söka vård men borde jag ringa 1177 eller bara vänta tills det går över?

  • Svar på tråden Ont av spiral
  • Anonym (1177)

    Ring. Skadar inte att få info. Har du inte fött barn så är det inte säkert du har plats för en spiral.

  • Pixie99
    snigeln123 skrev 2023-08-13 17:24:45 följande:
    Ont av spiral

    Jag satte in hormonspiral i måndags, och jag undrar hur länge efteråt man kan ha ont?

    Har haft mensvärk sen den sattes in men idag fick jag sjukt ont. Skulle med familjen ut i skogen men fick vänta i bilen. Det var enorm smärta. Började även blöda lite ljusrosa blod precis innan vi åkte ut. Nu är jag hemma och tagit alvedon och har värm vetekudden. Är detta normalt. Jag drar mig vanligtvis med att söka vård men borde jag ringa 1177 eller bara vänta tills det går över?


    Man kan ha rätt ont till och ifrån i flera veckor, samt även både rikligare menstruation och spotblödningar. Jag minns att det tog 3-4 månader för mig innan alla besvären försvann, framför allt mensvärken från helvetet.

    Du kan alltid boka en tid för en snabb koll att allt sitter som det ska.
Svar på tråden Ont av spiral