• Anonym (Sårad)

    Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega

    Som rubriken lyder känner jag inte att det är ok att min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega. Till saken hör att han för ca 1år sedan på sin semester (enda semestervecka vi hade tillsammans) bara var tvungen åka in till sitt jobb ( för att göra en lång historia lite kortare) jag sa att jag kunde följa med och vänta så vi sedan kunde åka och göra en grej i den staden, men han ville absolut inte att jag skulle följa. Självklart blev jag misstänksam och fick senare reda på att han dagen innan frågat sin kvinnliga kollega om hon ville luncha då han skulle komma in och jobba (han hade dessutom kunnat göra det han skulle hemifrån).  Detta har skapat stora problem i vår relation då jag inte längre litar på honom på samma sätt som jag gjort tidigare, det har lämnat ett otroligt stort sår i mitt hjärta trots att han påstår att dom bara är vänner och att han inte har några andra känslor för henne trots att det hela tiden är han som kontaktar henne först när det kommer till att ta kontakt.

    Jag har nu fått reda på att han tänkt bjuda henne på lunch, helt utan anledning. Han hade skrivit "Lämnar du matlådan hemma i morgon så fixar jag lunchen, om du är redo vid 11.30. Detta är bara en jobblunch ingenting annat."
    Det här låter som allt annat än jobblunch när han dessutom måste skriva att det är det. Var för skulle han tänka att hon skulle tro något annat om dom bara är vänner.
    Att han tycker att en sådan här lunchdate med en kvinnligkollega är ok när han sambo har så jobbigt med deras relation. Jag känner att han verkligen inte respekterar mina kännoslor och är rädd för att han hellre har kvar henne som vän än att ha kvar mig som livspartner.
    Fråga inte hur jag fått reda på det, det hör inte till saken. 
  • Svar på tråden Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega
  • Anonym (Nä)

    Han är intresserad av henne. Sånt kan hända när man är i en relation. Skillnaden är att han leker med elden genom att luncha med henne, droppa hintar till henne och dölja saker för dig.

    Jag skulle inte heller lita på honom. Man undrar vad som skulle hända om hon skulle besvara hans intresse....

  • Anonym (äää)

    låter väldigt konstigt. Inget jag hade accepterat.

    Visst kan kollegor gå på lunch, men varför bjuda henne? 

    Tala om at td vet detta och tala om hur det känns för dig. Eller, o md kan at reda på var de ska vara så dyker du upp där du också. 

  • Anonym (Ann)
    Anonym (Sårad) skrev 2023-08-13 18:03:30 följande:
    Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega
    Som rubriken lyder känner jag inte att det är ok att min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega. Till saken hör att han för ca 1år sedan på sin semester (enda semestervecka vi hade tillsammans) bara var tvungen åka in till sitt jobb ( för att göra en lång historia lite kortare) jag sa att jag kunde följa med och vänta så vi sedan kunde åka och göra en grej i den staden, men han ville absolut inte att jag skulle följa. Självklart blev jag misstänksam och fick senare reda på att han dagen innan frågat sin kvinnliga kollega om hon ville luncha då han skulle komma in och jobba (han hade dessutom kunnat göra det han skulle hemifrån).  Detta har skapat stora problem i vår relation då jag inte längre litar på honom på samma sätt som jag gjort tidigare, det har lämnat ett otroligt stort sår i mitt hjärta trots att han påstår att dom bara är vänner och att han inte har några andra känslor för henne trots att det hela tiden är han som kontaktar henne först när det kommer till att ta kontakt.

    Jag har nu fått reda på att han tänkt bjuda henne på lunch, helt utan anledning. Han hade skrivit "Lämnar du matlådan hemma i morgon så fixar jag lunchen, om du är redo vid 11.30. Detta är bara en jobblunch ingenting annat."
    Det här låter som allt annat än jobblunch när han dessutom måste skriva att det är det. Var för skulle han tänka att hon skulle tro något annat om dom bara är vänner.
    Att han tycker att en sådan här lunchdate med en kvinnligkollega är ok när han sambo har så jobbigt med deras relation. Jag känner att han verkligen inte respekterar mina kännoslor och är rädd för att han hellre har kvar henne som vän än att ha kvar mig som livspartner.
    Fråga inte hur jag fått reda på det, det hör inte till saken. 
    Har du funderat på att avsluta relationen? Du litar inte på honom, du mår inte bra. 
  • Anonym (Sårad)

    Vi har pratat många gånger om hur jag känner (jag ältar) men känns som att inte har någon respekt för mig eller inte kan erkänna för sig själv att det han gör är fel. Han säger att han snart inte orkar ha det så här längre men fattar inte att han måste bryta med henne utanför jobbet och inte bjuda ut henne på lunch för att jag ska må bra igen och så att vi kan bli lyckliga igen.

  • Anonym (Sårad)

    Jag har funderat mycket men han är min livs kärlek och jag är inte beredd på att förlora honom.

  • Anonym (Dåliga intentioner)

    Man kan absolut bjuda kollega på lunch, har blivit bjuden många gånger utan att det rört sig om en dejt. Ofta för att jag hjälpt dem kollegialt med någon knepig arbetsuppgift. 

    Men smset är onekligen misstänksamt. Varför skriva så? Det tyder snarare på att bjudandet kommer som en överraskning vilket skulle kunna tyda på att din sambo har dåliga intentioner. 


     

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Det är inget fel att luncha med kollegor, men sättet han gör det på, samt beter sig mot henne och dig, skulle göra vem som helst misstänksam. Varför fick du inte följa med den där gången t ex? Hade han spelat med öppna kort hade han tagit med dig. Och varför fixa lunch till henne? Låter överdrivet.

    Vad du ska göra TS? Ställa honom mot väggen TS, samt fundera på om du vill fortsätta vara med en man som beter sig så här.

  • Anonym (Ann)
    Anonym (Sårad) skrev 2023-08-13 18:17:42 följande:

    Jag har funderat mycket men han är min livs kärlek och jag är inte beredd på att förlora honom.


    Så fast han inte respekterar dig, så vill du ha honom? 


    Det blir nog så att han gör slut, eftersom du ältar, han kommer att tröttna på dig. Varför inte istället lämna med huvudet högt och visa att du inte accepterar hans beteende?

  • Anonym (@)
    Anonym (Sårad) skrev 2023-08-13 18:16:20 följande:

    Vi har pratat många gånger om hur jag känner (jag ältar) men känns som att inte har någon respekt för mig eller inte kan erkänna för sig själv att det han gör är fel. Han säger att han snart inte orkar ha det så här längre men fattar inte att han måste bryta med henne utanför jobbet och inte bjuda ut henne på lunch för att jag ska må bra igen och så att vi kan bli lyckliga igen.


    De umgås alltså utanför jobbet?
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Du skriver att han är ditt livs kärlek. Jag förstår att det gör det extra svårt. Men kan du fortsätta älska en man som inte respekterar dig? Som behandlar dig så här? Förtjänar du inte bättre?

    Om du väljer att stanna, får du leva med att han har den här relationen med kollegan. Kanske med andra också. Kanske är otrogen. Det behöver inte vara så, men han låter tyvärr varken ärlig eller pålitlig. Stannar du, är det var du får, för han lär inte ändra sig. Vill du inte lämna, får du vara beredd på att dela honom med andra, på ett eller annat sätt.

Svar på tråden Känner inte att det är ok när min sambo bjuder ut sin kvinnliga kollega