• Anonym (Hjälp!)

    Chef som beter sig konstigt

    Jag är 32 år och i arorr behov av jobb. 
    Gick ut i en fb grupp där msn kan lägga ut att man söker jobb. Fick svar av en man som var butikschef. Vi bestämde tid att ses för intervju. Kom dit och jag fick stå vid sidan av i butiken meeans han jobbade samtidigt.. sa hej då efter 10-15 minuter. Fick DM sv han kort därefter att han tyckte jag såg brs ut och ville boka nytt lugnare möte ich prata arbetsuppgifter osv. Vi träffades men han ville prata mest privatliv. Ficj en olustig känsla av mötet. Han lutade sig fram flera gånger så hans arm "råkade" nudda min. Efter fick jag nytt DM att han gillade mötet och skulle beställa arbetskkäder åt mig..
    hörde inget mer på 2 månader. Sen skrev han plötsligt och fråga om jag hittat ett jobb. Skrev bara nej. Han forrsätter skriva. Kan vara "god morgon, hur har du sovit" rller skucka hjärtan, fråga "hur mår du fina du" 3ller "btyr mig om dig, vill ge dig en kram eller skicka bilder när han är på l3kparker i mitt område och att han tänker på migmm ävrn att han vill ja bjuder hem honom på kaffe och diskutera jobbet igen... han är alltså 50÷ och gift med barn... wka jag skita i att svara ellee konfrontera honom? för jobba där känns inte alls lockande nu

  • Svar på tråden Chef som beter sig konstigt
  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (333) skrev 2023-08-13 19:13:04 följande:

    skicka det han skrev till hans fru. 


    Jag har tänkt samma!
  • Anonym (Tess)

    Anmäl honom till företagsledningen. T.ex om det är ica så kontaktar du icas kontor. 

    Jag hade även ringt hans fru. 

    Jag vill veta om min man håller på såhär.

  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (Tess) skrev 2023-08-13 19:23:48 följande:

    Anmäl honom till företagsledningen. T.ex om det är ica så kontaktar du icas kontor. 

    Jag hade även ringt hans fru. 

    Jag vill veta om min man håller på såhär.


    Ja det låter klokt. Han verkar följa flera lättklädda kvinnor på sociala medier hae jag sett så jag är nog inte den enda. 
  • Anonym (Hjälp!)

    Hur ska jag lägga dram detta till hans fru? Vad ska jag skriva?? 🤔

  • Anonym (333)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2023-08-13 19:38:47 följande:

    Hur ska jag lägga dram detta till hans fru? Vad ska jag skriva?? 🤔


    Att du sökte jobb och att du tyckte hans bemötande var konstigt. 
  • Anonym (orion)

    Skicka skärmdump av korrespondensen till HR för den butikskedja han arbetar för. Han är ju uppenbart inte fokuserad på företagets bästa när han söker personal till sin butik och så länge han är där har du väl ingen större lust till att arbeta där.

  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (orion) skrev 2023-08-13 19:44:53 följande:

    Skicka skärmdump av korrespondensen till HR för den butikskedja han arbetar för. Han är ju uppenbart inte fokuserad på företagets bästa när han söker personal till sin butik och så länge han är där har du väl ingen större lust till att arbeta där.


    nej jag känner stor olust till det. Var även utsatt aom 16 åring för närmanden av en äldre vuxen man så jag känner stort obehag.
  • Anonym (orion)
    Anonym (Hjälp!) skrev 2023-08-13 20:03:38 följande:
    nej jag känner stor olust till det. Var även utsatt aom 16 åring för närmanden av en äldre vuxen man så jag känner stort obehag.
    Borde du som 32 åring inte ha ett visst ansvar för att informera ledningen omkring mannens närmanden när dom är så grova? Det kan ju drabba en 16 åring nästa gång. 
  • Anonym (S)

    Anmäl honom till både närmaste chef och högre upp i kedjan. Förklara att du självklart aldrig kommer att arbeta för sådana svin och att du kommer att berätta för alla du känner hur du har blivit behandlad, hoppas de ger honom en kraftig varning. De ska vara glada att du inte anmäler hela kedjan till någon ombudsman!

    Varför reagerade du inte när han skrev att du "såg bra ut"? Det borde ha varit varning nog, men ta med dig erfarenheten för framtiden.

  • Anonym (Hjälp!)
    Anonym (orion) skrev 2023-08-13 20:38:50 följande:
    Borde du som 32 åring inte ha ett visst ansvar för att informera ledningen omkring mannens närmanden när dom är så grova? Det kan ju drabba en 16 åring nästa gång. 
    Var inte samma man 
Svar på tråden Chef som beter sig konstigt