• Svar på tråden Naglar
  • Pixie99

    Inte mer konstigt än att sminka sig lite, tycker jag, tämligen harmlöst. Jag skulle spara mina principstrider till annat som är viktigare. De står ändå oftast inte ut särskilt länge med naglarna utan vill ta bort dem efter ett par dagar. Förklara bara att hon ska vara försiktig när hon tar bort dem så att inte nageln under skadas.

  • Mrs Moneybags

    Inte så jättevanligt, men det kan ju finnas skolor där det är trend. Jag skulle dock inte betala 5-600kr var 5-6 vecka för naglar på ett barn. 

  • Magical

    En del tonåringar köper kit på nätet, och så tränar de att göra naglar på varandra. Så gjorde vår tonåring. Vad hon lade sina pengar på var upp till henne. Det blev som en kreativ hobby, lika gärna som att göra slingor i håret eller så. 

    Att däremot låta en 14-åring gå på nagelsalong hade jag inte gjort. Vill man lära barn att skaffa dyra vanor så fine, men det vill inte jag Flört

  • Pixie99
    Mrs Moneybags skrev 2023-08-14 07:10:04 följande:

    Inte så jättevanligt, men det kan ju finnas skolor där det är trend. Jag skulle dock inte betala 5-600kr var 5-6 vecka för naglar på ett barn. 


    Nejdå, jag tänkte mer på Depend och liknande. Det kostar bara runt 100-150 för ett set med lösnaglar som hon sätter fast med cyanoakrylat. När hon sedan efter ett par dagar tröttnar på att leka femme fatale, tar hon enkelt bort dem med aceton.
  • Drottningen1970

    Om man ska ha nagelförlängning så är det salong som gäller. Absolut inte såna man limmar på själv eller låta ungarna experimentera på varandra. Naglarna kan skadas för livet om man inte vet vad man håller på med. Det har jag personligen fått erfara efter att ha varit dum tonåring.

  • Pixie99
    Drottningen1970 skrev 2023-08-14 07:57:27 följande:

    Om man ska ha nagelförlängning så är det salong som gäller. Absolut inte såna man limmar på själv eller låta ungarna experimentera på varandra. Naglarna kan skadas för livet om man inte vet vad man håller på med. Det har jag personligen fått erfara efter att ha varit dum tonåring.


    Ja, inget superglue på nagelbanden som man sen rycker bort. Ouch ,,,

    Själv är vi av den övertygelsen att det finns vissa saker som tonåringar kommer att göra oavsett om man tillåter det eller inte. Då är det bättre att de gör det öppet och inte i smyg, så att vi vuxna kan se till att de undviker att göra de dummaste misstagen.
  • flygrl
    Drottningen1970 skrev 2023-08-14 07:57:27 följande:

    Om man ska ha nagelförlängning så är det salong som gäller. Absolut inte såna man limmar på själv eller låta ungarna experimentera på varandra. Naglarna kan skadas för livet om man inte vet vad man håller på med. Det har jag personligen fått erfara efter att ha varit dum tonåring.


    Trist att du skadade naglarna så illa men va hände egentligen? Hur skadades dom för livet? 😮
  • Drottningen1970
    flygrl skrev 2023-08-14 19:25:35 följande:
    Trist att du skadade naglarna så illa men va hände egentligen? Hur skadades dom för livet? 😮
    Tumnaglarna har lyft från nagelbädden och växer inte tillbaks utan svävar nån millimeter ovanför.

    Starkt lim, naglar som bändes bort orsakade detta. Man var inte direkt proffs.
  • flygrl
    Drottningen1970 skrev 2023-08-14 19:39:03 följande:
    Tumnaglarna har lyft från nagelbädden och växer inte tillbaks utan svävar nån millimeter ovanför.

    Starkt lim, naglar som bändes bort orsakade detta. Man var inte direkt proffs.
    Oj, att det blev en sån bestående skada! Bra att känna till!
    Tack! 
Svar på tråden Naglar