• J023

Konstig kroppstemperaturskurva, vad beror det på?

Hej!
    Jag använder natural cycles för att tracka fertila dagar. Men denna cykel förstår jag ingenting. Jag har ännu dag 31 (vilket är en låång cykel för mig) inte fått någon bekräftad ägglossning och ännu inte fått mens.

Cykelns längd brukar vara ca. 27 dagar.

Ägglossning brukar ske mellan dag 14-17.
    Normaltemp under follikulärfasen 35.9-36.4 och under lutealfasen 36.4-36.8.

Min senaste cykel var lite längre än normalt, 30 dagar. Jag hade konstiga symptom så tog graviditetstest men var negativt och mensen dök tillsist upp. Tänkte att jag kanske hade tidigt mf men mensen var kortare och sparsammare än normalt.
     Men vad händer med min temperaturkurva 😰 indikerar den bara på utebliven ägglossning denna cykel och därför längre cykel eller vad sker? 

• Svar på tråden Konstig kroppstemperaturskurva, vad beror det på?
  • EFW

Bara en tanke, men kanske du inte hade äl förra månaden heller, eller att den blev försenad och då startade en obalans? Ingen äl leder vad jag förstår det till Östrogenöverskott som beror på att det inte produceras tillräckligt med progesteron i gulsäcken. Östrogenöverskott ger ömma bröst och att man tillexempel samlar på sig vatten. 

• J023

Bra tanke, tack! 😊 det skulle förklara de konstiga symptomen, lite längre cykeln, och den korta och sparsamma mensen som jag hade förra cykeln. Jag hade ju heller ingen stor temperaturhöjning där NC placerat ägglossningen.

Jag har inte upplevt att jag varken haft ömma bröst eller samlat på mig vatten. 

Vad kan man nu göra för att bryta detta mönster med utebliven ÄL isåfall? 

Svar på tråden Konstig kroppstemperaturskurva, vad beror det på?