• Kendra

    Hund som 'hälsar på'?

    Hej! Vi fick avliva vår 11 åriga hund för 2 dagar sedan. Samma natt när jag lagt mig hörde jag ett ljud som när en hund 'rister' pälsen. Der hördes bara en gång sen inte mer. I morse vaknade jag tidigt, och några sekunder senare hör jag cirka 10 tass-steg i rummet bredvid. Jag vet att det inte var från grannen för de har inga djur, och det lät precis utanför sovrumsdörren. Alla andra i familjen sov. 

    Jag har aldrig haft någon liknande. Nu funderar man starkt på om detta är inbillningar eller ej. 

  • Svar på tråden Hund som 'hälsar på'?
  • Guldnovan
    Kendra skrev 2023-08-16 16:37:39 följande:
    Hund som 'hälsar på'?

    Hej! Vi fick avliva vår 11 åriga hund för 2 dagar sedan. Samma natt när jag lagt mig hörde jag ett ljud som när en hund 'rister' pälsen. Der hördes bara en gång sen inte mer. I morse vaknade jag tidigt, och några sekunder senare hör jag cirka 10 tass-steg i rummet bredvid. Jag vet att det inte var från grannen för de har inga djur, och det lät precis utanför sovrumsdörren. Alla andra i familjen sov. 

    Jag har aldrig haft någon liknande. Nu funderar man starkt på om detta är inbillningar eller ej. 


    Upplevde oxå bekanta ljud en tid efter varje hund. Det verkar vara vanligt. Vad det är låter jag vara osagt men det  känns skönt för mig att tänka att de finns kvar en stund. 
    Men på riktigt tror jag att det är vår sorg som får hjärnan att spela oss ett spratt.
    Med andra ord är det inbillning. Men vem vet? 
Svar på tråden Hund som 'hälsar på'?