• Anonym (Ont jämt)

Nån som testat botox i exv låret (för att råda bot på stelhet och kramper)?

Nu är jag desperat. Jag är fruktansvärt stel i ena låret (pga MS) och har ständiga kramper. Jag vet att det finns behandling med Botox men jag vet inte om jag vågar. Men jag kan inte ha det såhär längre. Kan inte använda det ena benet alls pga detta. 

Nån som testat Botox i lårmuskel eller annan muskel? 

• Svar på tråden Nån som testat botox i exv låret (för att råda bot på stelhet och kramper)?
  • Anonym (Ont jämt)

Det finns väl en del biverkningar, men effekten kanske överväger?

• Anonym (?)
    Anonym (Ont jämt) skrev 2023-08-16 16:46:47 följande:

Nu är jag desperat. Jag är fruktansvärt stel i ena låret (pga MS) och har ständiga kramper. Jag vet att det finns behandling med Botox men jag vet inte om jag vågar. Men jag kan inte ha det såhär längre. Kan inte använda det ena benet alls pga detta. 

Vad säger din läkare?
  • Anonym (Ville)

Nej inte i låret, men har provat det i käken för att behandla spänd käke och spänningshuvudvärk och det har fungerat bra För mig. Det tar några veckor innan man märker effekten dock.

botox var ju just för denna typen av behandlingar från början (och inte någon knäpp skönhetstrend). Så om du har mycket problem och din läkare tror att det kan hjälpa dig så tycker jag att du ska prova det.

• Anonym (Kör)
    Anonym (Ont jämt) skrev 2023-08-16 16:46:47 följande:

Varför vågar du inte? Botox är övergående och det är väl alltid värt att testa läkemedel när man har problem som kan botas/förbättras? Fattar inte, bara kör! :)
  • Anonym (Ont jämt)
    Anonym (Kör) skrev 2023-08-18 11:51:40 följande:
    Varför vågar du inte? Botox är övergående och det är väl alltid värt att testa läkemedel när man har problem som kan botas/förbättras? Fattar inte, bara kör! :)
    Pga biverkningar man kan få.
  • Anonym (Ont jämt)
    Anonym (Ville) skrev 2023-08-18 08:41:43 följande:

Nej inte i låret, men har provat det i käken för att behandla spänd käke och spänningshuvudvärk och det har fungerat bra För mig. Det tar några veckor innan man märker effekten dock.

botox var ju just för denna typen av behandlingar från början (och inte någon knäpp skönhetstrend). Så om du har mycket problem och din läkare tror att det kan hjälpa dig så tycker jag att du ska prova det.

Jag antar att man börjar med en låg dos och testar. Hur länge sitter effekten i? 3 månader? Ett halvår?
  • Anonym (N)
    Anonym (Ont jämt) skrev 2023-09-06 15:41:57 följande:
    Jag antar att man börjar med en låg dos och testar. Hur länge sitter effekten i? 3 månader? Ett halvår?
    Vad säger din behandlade läkare när du har tagit upp problematiken?
Svar på tråden Nån som testat botox i exv låret (för att råda bot på stelhet och kramper)?