Regeringen vill göra det eneklt att skaffa körkort - Vad tycker ni?
Vad tycker ni om att det blir enklare att skaffa körkort?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nytt-regeringsforslag-for-korkort-ska-ge-farre-kuggningar--e2fe59
Vad tycker ni om att det blir enklare att skaffa körkort?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/nytt-regeringsforslag-for-korkort-ska-ge-farre-kuggningar--e2fe59
Länken funkar inte.
För övrigt kan jag tycka att de kan försöka se till att det blir billigare istället.
Länken funkar inte.
För övrigt kan jag tycka att de kan försöka se till att det blir billigare istället.
Länken funkar inte.
Beror på hur de tänkte göra det enkelt. Fler körprovsövervakare så man slipper vänta för länge? Tydligare riktlinjer kring vad som krävs vid proven? Körkortsboken på fler språk än svenska och tolkar vid körskolelektioner?
Sänkta krav? ALDRIG!
Det handlar inte om att ta bort krav och minska säkerheten (som rubriken får det att låta) utan att se över utbildningssystemet så att den är mer anpassad till ny teknik och att färre kuggar teoriprovet, utan att kostnaden blir blir en större barriär än den redan är.
Jag tycker det är bra.
Ny teknik skulle tex kunna innebära att göra automatkörkortet mer populärt, onödigt att alla lägger tid och pengar på att lära sig manuell växellåda nu när det är så vanligt att köra automatbilar, som dessutom är miljövänligare då man snabbare får rätt växel.
Att få till en bra rutin på att plugga teori parallellt med körningen, så att fler klarar teorin på första försöket skulle vara fördelaktigt för alla. Ingen tycker det är kul att skriva omprov och blir nog oftast billigare i slutändan.
Ny teknik skulle tex kunna innebära att göra automatkörkortet mer populärt, onödigt att alla lägger tid och pengar på att lära sig manuell växellåda nu när det är så vanligt att köra automatbilar, som dessutom är miljövänligare då man snabbare får rätt växel.
Är folk dummare i dag. jag hade inga problem med å ta manuellt körkort för 20 år sen. Har både dyslexi å andra diagnoser.
klarade både teori å uppkörning på första försöket.
nu läser man om helt friska ungdomar som inte klarar av å växla manuellt för det är för svårt. Körkort ska va svårt å ta. bara på 3 sekunder bakom ratten, vid minsta misstag så kan man döda nåns mamma pappa syskon.
Tycker tvärtom att vägen mot körkortet ska börja redan på förskolan när man får lära sig vilken sida man ska gå på Eller testa på vintern hur effektiva reflexer är.
ju tidigare man lär sig vilka trafikregler och hur man beter sig i trafiken desto mer empati får man för andra.
Är folk dummare i dag. jag hade inga problem med å ta manuellt körkort för 20 år sen. Har både dyslexi å andra diagnoser.
klarade både teori å uppkörning på första försöket.
nu läser man om helt friska ungdomar som inte klarar av å växla manuellt för det är för svårt. Körkort ska va svårt å ta. bara på 3 sekunder bakom ratten, vid minsta misstag så kan man döda nåns mamma pappa syskon.
Tycker tvärtom att vägen mot körkortet ska börja redan på förskolan när man får lära sig vilken sida man ska gå på Eller testa på vintern hur effektiva reflexer är.
ju tidigare man lär sig vilka trafikregler och hur man beter sig i trafiken desto mer empati får man för andra.