• Anonym9999996

Sammanväxningar i äggledare

Jag har precis gjort en hysteroskopi där det framkom att jag har en sammanväxt äggledare. 

Jag gjorde en stor operation i magen 2010, en abort 2015 samt en abort detta år som jag har ångrat sedan dag 1, den gjordes iaf pga olika omständigheter. 

Kan denna sammanväxt kommit efter den senaste aborten (Medicinsk)? Är det någon som har erfarenhet av det? Eller kan det vara från 2011 redan? Jag har aldrig gjort en hysteroskopi så vet inte hur det har sett ut innan. 

Läkarna har gett mig 6 månader annars blir det ivf. Är det någon som har blivit gravid naturligt trots sammanväxt i en eller båda äggledarna? har bokat en tid hos en ny gynekolog då jag tidigare var på akuten bara men har så mycket frågor och lite svar. uppskattar om någon kan svara!!!

• Svar på tråden Sammanväxningar i äggledare
  • mamaleona

Borde inte komma av medicinsk abort. Dock av nån stor bukoperation ja. Många uvi kan också orsaka det. Bra du har tid till gyn. Hälsn en bm

• Anonym9999996

Tack för ditt svar. 

Läkaren kunde inte säga om det beror på operationen, aborten 2015 eller aborten i år. Bakom min livmoder trodde dom det var grumligvätska som tyder på en infektion men dom var inte helt säkra. Oklart när denna infektion uppkommit, jag har inte haft några symptom och gått på flera kontroller efter aborten. 

Har du varit med om kvinnor som blivit gravida naturligt efter sammanväxtningar? 
    dom sa att vi skulle ge det 6 månader så det känns inte helt kört ändå men även om möjligheten nog inte är så stor. 

• mamaleona

Förstod att detta gällde ens äggledaren?! Vilket betyder att andra ok?! Då borde förutsättningarna vara bra.

• Anonym9999996

Jag har bara kvar en äggledare pga operationen som gjorde 2011 (hade två livmödrar).

Svar på tråden Sammanväxningar i äggledare