• StinaH04

Fått både positivt och negativt på tester alla morgon urin

Som rubriken lyder. morgon urin på alla tester 3 positiva 3 negativa. 

känner mig så förvirrad.

de kommer lite blandat ochså.
    + - -+ + -

hjälp! nån som det varit samma för???

• Svar på tråden Fått både positivt och negativt på tester alla morgon urin
  • Anonym (Hanna)

Är det samma urin du testat i? Eller olika dagar? Funderar på om det kan vara så att ditt HcG ligger precis på gränsen och att det är därför.. 

• svansmamman

Vilka test har du använt? Har du bilder på testen? Jag tänker om det kan vara så enkelt som att det är spökstreck, dvs inte positiva test. 

• StinaH04

Har tyvärr inga bilder men RFSU testa tidigt och det blev ett tydligt ljusrosa streck. min kille och vänner såg det med.
    även babyplan med svaga ljusrosa streck.
    rfsu vanliga stickor och clearblue test har blivit negativa. Både det digitala och 1 min testet.

• Anonym (Hanna)

Hur långt till BIM har du? Eller om det är passerat?

• svansmamman
    StinaH04 skrev 2023-08-20 20:08:22 följande:

Har tyvärr inga bilder men RFSU testa tidigt och det blev ett tydligt ljusrosa streck. min kille och vänner såg det med.
    även babyplan med svaga ljusrosa streck.
    rfsu vanliga stickor och clearblue test har blivit negativa. Både det digitala och 1 min testet.

Baserat på testerna du använt med de tillhörande resultaten blir min gissning ändå att det är spökstreck. Hormonerna fördubblas varannan dag, så även om det skulle varit för tidigt att få pluss i början borde alla test ge positivt utslag så många dagar efter det första positiva testet. Nu vet jag inte hur långt du är efter äl, men även om första testet skulle ha varit taget så tidigt som på äl+9 borde alla tester ge positivt på äl+14 (dvs senaste testdagen) om du vore gravid. Du borde kunna se märkbar skillnader i streckens styrka om du testar med samma typ av test varannan dag, så om du ändå tror att du är gravid är mitt råd att hålla dig till en typ av test och testa varannan dag för att se skillnaden i styrka. Givetvis varierar koncentrationen hormon i urinen, men inte så pass att din morgonurin borde ge sådana variationer i testresultat beträffande positivt eller ej. 

Jag håller tummarna för att utfallet är vad än du önskar! ❤️

• StinaH04

Men är det verkligen vanligt att få spökst på 3 st olika märken. Det känns lyckat 😂

• svansmamman
    StinaH04 skrev 2023-08-21 06:35:49 följande:

Men är det verkligen vanligt att få spökst på 3 st olika märken. Det känns lyckat 😂

Såvitt jag förstår det är det två olika märken som gett spökstreck, och just de två testen du nämner ger ibland spökstreck. Sen ska man inte förringa tankens kraft att se eller inte se något. Oavsett är det ännu ovanligare att testen inte visar plus minst fem dagar efter första ?plusset? om man faktiskt är gravid. Men som sagt var, ta ett nytt digitalt så får du svaret. Eller vänd dig till vårdcentral som får mäta mängden HCG i blodet med ett par dagars mellanrum. Äter du p-piller ?som man ska? är sannolikheten liten att du blivit gravid, så det talar också mot en graviditet. 
Svar på tråden Fått både positivt och negativt på tester alla morgon urin