• Katten Ceasar

Biverkningar av Progynon?

Jag håller på med ett stimulerat FET nu och äter Progynon. Har slängt asken som burken låg i så jag vet inte vad man kan få för biverkningar av det. Men däremot så får jag ont i magen ibland, precis som mensvärk och jag vet inte om det är vanligt för jag äter tabletterna just för att jag inte ska få nya äggblåsor.

Är det nån som vet nånting om detta? Biverkningar och så?

• Svar på tråden Biverkningar av Progynon?
  • Katten Ceasar

???????????????????????

• Katten Ceasar

Ingen som vet alls eller???

• Catta80
    Vanliga:
    Huvudvärk, migrän, yrsel, trötthet, illamående, dyspepsi, oregelbundna blödningar, genombrottsblödning, spotting, dysmenorré, förändringar i vaginalsekretion, premenstruella syndrom, bröstspänningar, bröstförstoring. 
    Mindre vanliga:
    Hjärtklappning, kräkning, utslag, olika hudåkommor, ökad behåring, håravfall, muskelkramper, bröstcancer, vätskeansamling, förändring i kroppsvikt, ökad aptit, förändrad sexlust. 
    Sällsynta:
    Blodpropp, överkänslighetsreaktioner, nedstämdhet, oro, synstörning, problem att bära linser, svullnadskänsla i mellangärdet, ibland med buksmärtor. 
    Olaga blödningar (genombrottsblödning/spotting) kan förekomma hos vissa kvinnor under de första behandlingsmånaderna. Läkare ska kontaktas om de oregelbundna blödningarna pågår längre tid än några månader eller om de börjar uppträda efter en tids behandling, eller om de fortsätter efter avslutad behandling, eftersom orsaken kan behöva utredas närmare. 
    Andra biverkningar som kan uppkomma i samband med hormonbehandling med östrogen/gestagen är: tumörer, blodproppsbildning i ben (djup ventrombos) eller lungorna (lungemboli), hjärtinfarkt, stroke, gallsjukdom, pigmentförändringar i huden (kloasma) och andra hudförändringar. 
Svar på tråden Biverkningar av Progynon?