• Anonym (Hjälp)

Hjälp! Jag kissade i sömnen

Jag skäms så otroligt mycket. Är 26 år och har hänt två på gånger detta år att jag kissat på mig i sömnen. Fyfan. Har pågående UVI och minns inte om jag hade det sist men inte helt omöjligt. Har överaktiv blåsa och springer mycket på toa och någon gång på natten ibland. 

Ska även tillägga att jag vaknat båda gångerna av att jag kissat och alltså inte tömmer blåsan. 

Vad är det som händer? Aldrig varit med om detta i vuxen ålder! Nu mår jag dåligt.

• Svar på tråden Hjälp! Jag kissade i sömnen
  • Anonym (C)

Lider också av överaktiv blåsa och det har hänt när jag haft UVI att jag kissat ner mig också. Men inte på natten utan det har varit när jag varit vaken. Kolla med din läkare om det är något som bör undersökas.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (C) skrev 2023-08-22 09:00:22 följande:

Lider också av överaktiv blåsa och det har hänt när jag haft UVI att jag kissat ner mig också. Men inte på natten utan det har varit när jag varit vaken. Kolla med din läkare om det är något som bör undersökas.

Jag har ringt VC så väntar på att de ska ringa upp. 
    Har även haft mycket återkommande UVI senaste året. Inget jag haft problem med innan. Blir galen. Bröt ihop totalt inatt för att jag inte orkar med skiten och att man pissade ner sig vid 26-års ålder, andra gången iår! 

• Anonym (UVI)

Jobbigt! Men inte ska du skämmas. Kissa i sömnen kan man väl göra nån gång även om det inte finns medicinska skäl. Har du urinvägsinfektion är det dessutom helt naturligt skulle jag säga. Jag lider själv av kronisk urinvägsinfektion. Inte så att jag känner av det varje dag, men det kan blossa upp närsomhelst. Det är inte fel att ha inkontinensskydd hemma och sova med när en urinvägsinfektion bryter ut.

• Anonym (C)
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-08-22 09:04:49 följande:

Jag har ringt VC så väntar på att de ska ringa upp. 
    Har även haft mycket återkommande UVI senaste året. Inget jag haft problem med innan. Blir galen. Bröt ihop totalt inatt för att jag inte orkar med skiten och att man pissade ner sig vid 26-års ålder, andra gången iår! 

Det hände att jag bröt ihop också när det hände mig. Inte kul när det händer dagtid och man är ute bland folk. Det finns egentligen ingen anledning att skämmas men det är svårt att inte göra det när olyckan är framme.  Första gången det hände mig var jag yngre än du så du ska veta att du inte är ensam.
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (UVI) skrev 2023-08-22 09:05:04 följande:

Jobbigt! Men inte ska du skämmas. Kissa i sömnen kan man väl göra nån gång även om det inte finns medicinska skäl. Har du urinvägsinfektion är det dessutom helt naturligt skulle jag säga. Jag lider själv av kronisk urinvägsinfektion. Inte så att jag känner av det varje dag, men det kan blossa upp närsomhelst. Det är inte fel att ha inkontinensskydd hemma och sova med när en urinvägsinfektion bryter ut.

Efter första gången det hände åkte jag till Jysk och köpte madrassskydd så man lätt  kan tvätta om olyckan är framme tex om man har mens. Det händer ju att man blöder ner hela madrassen. Kom till användning inatt iaf
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (C) skrev 2023-08-22 09:36:06 följande:
    Det hände att jag bröt ihop också när det hände mig. Inte kul när det händer dagtid och man är ute bland folk. Det finns egentligen ingen anledning att skämmas men det är svårt att inte göra det när olyckan är framme.  Första gången det hände mig var jag yngre än du så du ska veta att du inte är ensam.

Men stackare!! Lider med digHjärta

Men nu har jag ångest inför att somna ikväll. Som tur var det bara en liten fläck som hann torka tills på morgonen för jag ville inte väcka sambon 

• Ocdmänniska

Vill bara säga att du inte är själv, har även råkat kissat i sömnen i vuxen ålder! Det är nog fler som gjort det än man tror.  Har du druckit mycket till kvällen kanske? 

• Anonym (Ann)

Jag har kissat på mig flera gånger i vuxen ålder, både på dagen och natten. Men det har varit flera år mellan varje gång.  Om man bortser från att det är pinsamt och frustrerande så är det enda som spelar roll om det är ett återkommande problem, tex mer en en gång per år, för då kan man vilja kolla upp vad man har för problem. Hade själv ett tag sk nyckelhålsinkontinens men det kunde jag träna bort med ändrat toabeteende.
    Har det hänt dig 2 ggr på natten nyligen så är det bra att du kontaktat VC. Hoppas du blir av med eländet.

Svar på tråden Hjälp! Jag kissade i sömnen