• Anonym (Jobb)

Någon här som bor och jobbar i Grekland!

Berätta allt om erfarenheter, bra jobb, värt att tänka på osv!! 

Hur bor ni? Bra i jämförelse med Sverige etc? 

• Svar på tråden Någon här som bor och jobbar i Grekland!
  • Anonym

Ajjamen SNÄLLA nån ...
    Flytta och lär dig själv eller skaffa tillgång till Google eller några böcker.

• Anonym (kreta)

Jag bor i Grekland. Jobbar pa hotell. Rakna med betydligt lagre lon och om du sasongsjobbar sa har du tur om du har en dag i vecka ledigt. Manga jobbar 7dagar i veckan under hela sasongen (maj-oktober).

Jag trivs dock valdigt bra och skulle inte vilja flytta hem till Sverige.

• Anonym (Jobb)
    Anonym (kreta) skrev 2023-08-23 10:02:33 följande:

Jag bor i Grekland. Jobbar pa hotell. Rakna med betydligt lagre lon och om du sasongsjobbar sa har du tur om du har en dag i vecka ledigt. Manga jobbar 7dagar i veckan under hela sasongen (maj-oktober).

Jag trivs dock valdigt bra och skulle inte vilja flytta hem till Sverige.

Hur hamnade du i Grekland? :)
    Är boende dyrt eller du kanske delar lägenhet? 
  • Anonym (kreta)
    Anonym (Jobb) skrev 2023-08-23 12:14:47 följande:
    Hur hamnade du i Grekland? :)
    Är boende dyrt eller du kanske delar lägenhet? 
    jag traffade en kille nar jag var har pa semester. Flyttade ner efter ett halvar och nu har jag bott har i snart 15 ar.

Vi bor i en villa, som vi ager, en bit utanfor Rethymnon. 

spitogatos.gr ar en bra sida om du vill titta pa boenden i Grekland. Ungefar som hemnet, med bade hyres och saljes.
  • Anonym (Jobb)
    Anonym (kreta) skrev 2023-08-23 12:23:39 följande:
    jag traffade en kille nar jag var har pa semester. Flyttade ner efter ett halvar och nu har jag bott har i snart 15 ar.

Vi bor i en villa, som vi ager, en bit utanfor Rethymnon. 

spitogatos.gr ar en bra sida om du vill titta pa boenden i Grekland. Ungefar som hemnet, med bade hyres och saljes.
    Vad härligt! :) Hur mycket kan en liten enrumslägenhet kosta i Athen? Fått jobberbjudande där,

Har ni barn och hur många år är du? :)
  • Anonym (kreta)

oj, ingen aning, men titta pa lanken jag skicka sa kommer du sakert hitta en heldel. Se till att kolla upp omradet innan du hyr nagon lagenhet i Aten. Det finns omraden dar dar man inte garna ska rora sig pa kvallar/natter och speciellt inte som ensam tjej (och saklart massa omraden som ar jattefina och lugna. Tycker vldigt mycket om Aten). Om du hittat nagot sa kan jag hjalpa till att kolla upp omradet om du vill, har flera vanner som bor och ar uppvaxta i Aten.

Ja vi har tva barn. Jag ar 36, sa var 21 nar jag flytta hit.

• Anonym (Jobb)
    Anonym (kreta) skrev 2023-08-23 12:41:53 följande:

oj, ingen aning, men titta pa lanken jag skicka sa kommer du sakert hitta en heldel. Se till att kolla upp omradet innan du hyr nagon lagenhet i Aten. Det finns omraden dar dar man inte garna ska rora sig pa kvallar/natter och speciellt inte som ensam tjej (och saklart massa omraden som ar jattefina och lugna. Tycker vldigt mycket om Aten). Om du hittat nagot sa kan jag hjalpa till att kolla upp omradet om du vill, har flera vanner som bor och ar uppvaxta i Aten.

Ja vi har tva barn. Jag ar 36, sa var 21 nar jag flytta hit.

Men så härlig resa du har gjort som hamnat i det underbara landet med härlig kultur, mat. :) 

Känner så mycket för att flytta nu. :)
  • Anonym (kreta)
    Anonym (Jobb) skrev 2023-08-23 13:02:16 följande:
    Men så härlig resa du har gjort som hamnat i det underbara landet med härlig kultur, mat. :) 

ja jag trivs valdigt bra. Men rakna med att det kommer bli endel kultur krockar till en borjan. Sakerligen mindre om du ska bo i Aten! En sa stor stad sa kommer du alltid kunna hitta massor av manniskor som du passar ihop med. Kreta ar svarare och att komma fran Goteborg till Rethymnon har minstsagt varit tufft ibland. Men som det ar nu skulle jag absolut inte vilja flytta tillbaka till Sverige. 
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Jobb) skrev 2023-08-23 13:02:16 följande:

Men flytta då!

Hitta något tillfällligt boende via AirBnB, åk ner och börja leta jobb. 

Vad hindrar dig?
  • Anonym (Polly)

Vad har du för utbildning, vad kan du jobba med?

Svar på tråden Någon här som bor och jobbar i Grekland!