• Timmy von ecken

Skavsår på Penisen

Tjenis penis 
    jag har ett stort problem jag har fått skavis på penis och gör extremt jävla piss ont. Jag har funderat på vart det kan komma ifrån och kom på att jag är en låt jävel o runkar mist två gånger om dan till porr. 
    Om någon har något som kan hjälpa till skavsår så är det extremt hjälpsamt 

¨puss och kram TIMMAH

• Svar på tråden Skavsår på Penisen
  • Anonym (Bepanthen)

Testa bepanthen, receptfritt på apoteket. Sen tror jag inte normal onani orsakar skavsår, åtminstone har jag aldrig varit med om det.

• Anonym (Moi)

Det är inte så att förhuden blivit trängre och du därför får små svidande sprickor i den när du runkar? Om så, så skulle det kunna vara s.k. balanit. Det är inget farligt och går att behandla. Kontakta sjukvården!

Annars kan det ju också helt enkelt vara så, att runkandet gett sprickor och små "slitningar" på penisen. Då kan man smörja lite med någon bra hudkräm, särskilt när man skall till att runka. Sedan får man kanske dra ner lite på hur ofta man runkar, så att sprickor o.d. kan läka.

OBS! Jag är inte medicinskt utbildad utan bara en lekman. 

• Anonym (40ish)

Får ofta det när jag sätter på frun innan hon är tillräckligt våt. Kliar och är jobbigt. Bethapen funkar men det är lite trist att behöva smörja.. Ska nog börja använda glidmedel lite oftare. 

Upplever att det ofta sammanfaller med att hon har lite begynnande underlivssvampTyst

Har aldrig upplevt att det kommer efter onani

Svar på tråden Skavsår på Penisen