• Anonym (Mäns smak (goth+emo))

Män verkar gilla "Goth". Varför?

Tänk en ung tjej idag som klär sig och sminkar sig Goth/emo som det vore år 2003. Svarta dystra kläder, svart hår, svart runt ögonen (tvättbjörn), svarta läppar, naglar och vitpudrad som en zombie.

Män verkar gilla det här. Inte bara unga män utan män på 40 bast med helt vanliga kläder.

Kan vi inte psykoanalysera det här en stund och undra varför många män verkar gilla/erotisera såna? Det finns fullt av sådan porr med (söker man på Goth eller emo på en porrsajt får man upp hur mycket som helst)

• Svar på tråden Män verkar gilla "Goth". Varför?
  • Anonym (Nej tack)

Gör vi? Aldrig något jag varit med om.

• Pixie99

Finns det ens goth och emo idag? Dog det inte ut för typ tjugo år sedan? Det är väl snarare VSCO-girl looken som tycks attrahera lite äldre sugardaddy-wannabees.

• Anonym (Pondus)
    Anonym (Mäns smak (goth+emo)) skrev 2023-08-24 21:37:35 följande:
    Män verkar gilla "Goth". Varför?

Tänk en ung tjej idag som klär sig och sminkar sig Goth/emo som det vore år 2003. Svarta dystra kläder, svart hår, svart runt ögonen (tvättbjörn), svarta läppar, naglar och vitpudrad som en zombie.

Män verkar gilla det här. Inte bara unga män utan män på 40 bast med helt vanliga kläder.

Kan vi inte psykoanalysera det här en stund och undra varför många män verkar gilla/erotisera såna? Det finns fullt av sådan porr med (söker man på Goth eller emo på en porrsajt får man upp hur mycket som helst)

Men, det stämmer ju inte! Det stämmer inte att män gillar sådana tjejer. Speciellt inte män som är över 40 år gamla. Dessa tjejer ser helt trasiga och sjuka ut.
  • Anonym (Lnd)
    Pixie99 skrev 2023-08-24 22:09:00 följande:

Finns det ens goth och emo idag? Dog det inte ut för typ tjugo år sedan? Det är väl snarare VSCO-girl looken som tycks attrahera lite äldre sugardaddy-wannabees.

Nej, goth girls hittar man nog enbart på fester med 90-tals tema. Inte ens vsco finns idag sedan något år, möjligtvis vanillagirls.
  • Anonym (Eh)

Både goth och punk lever kvar i viss mån, även om det inte är lika spritt numera.

Ts, du har fel ang. mäns intresse för de här tjejerna. Det beror inte på deras look utan på om de utstrålar sex eller inte. Och att det finns porr om det? Skoja? Det finns porr om ALLT. Det betyder inte att det skulle vara jättepopulärt.

Jag undrar mest, är du kär i din bff-kille som råkat titta på en jättesminkad tjej eller är det din kille som googlat på porr? Varför är detta så intressant för dig?

• Anonym (Mäns smak (goth+emo))
    Anonym (Eh) skrev 2023-08-24 23:02:29 följande:

Både goth och punk lever kvar i viss mån, även om det inte är lika spritt numera.

Ts, du har fel ang. mäns intresse för de här tjejerna. Det beror inte på deras look utan på om de utstrålar sex eller inte. Och att det finns porr om det? Skoja? Det finns porr om ALLT. Det betyder inte att det skulle vara jättepopulärt.

Jag undrar mest, är du kär i din bff-kille som råkat titta på en jättesminkad tjej eller är det din kille som googlat på porr? Varför är detta så intressant för dig?

Män och hur män fungerar har alltid fascinerat mig något oerhört. Det händer att jag tror mig ha koll, men så dyker det upp något som är WTF? Och mysteriet är tillbaks.
  • Pixie99
    Anonym (Lnd) skrev 2023-08-24 22:20:10 följande:
    Nej, goth girls hittar man nog enbart på fester med 90-tals tema. Inte ens vsco finns idag sedan något år, möjligtvis vanillagirls.
    Goth är i alla fall helt borta sedan årtionden, det finns knappast någon tjej med självaktning som identifierar sig som just "goth" idag. Det är ungefär som "synthare" från 80-talet. 

Men vad gäller ursprungsfrågan, nej, jag har ytterst svårt att tänka mig att män i allmänhet tände på just goth eftersom det inte var tänkt att utstråla erotik utan snarare symbolisera dekadens och förfall kombinerat med en dystopisk, mörk  mystik. Eventuellt kan en del (okunniga) män ha trott att det var förknippat med BDSM och hårdhänt sex, vilket det naturligvis inte var. 

Vsco och vanilla tror jag är alldeles för komplexa begrepp för män för att verka sexuellt lockande i största allmänhet. Möjligtvis är det kanske E-girls tjejerna som spelar upp en slags naiv, barnslig sexighet via TikTok och andra plattformar, där de ofta anspelar på den japanska anime-subkulturen med sina ibland pedofilistiska drag. Där kan jag tänka mig att lite äldre män kan dras till att kolla på unga, hårt sminkade tjejer som dansar och kråmar sig med ahegao och liknande framför webkameran.
  • Anonym (?)

Ett fåtal män gär säkert igång i huvudsak på goth, på samma sätt som milf, stora, smala, dolly osv.  

En hel del kan nog gå igång på ett rätt brett spektrum av lite mer utstuderat oavsett vad det är.

Svar på tråden Män verkar gilla "Goth". Varför?