• Anonym (Orolig)

Orolig när jag inte är i en relation

Hej! Jag är en tjej på ca 25 år +/- några år som i perioder mår väldigt dåligt. Jag har ?allt? jag behöver i livet och mitt dåliga mående är i Princip helt kopplad till min relationsstatus, och det är till den nivån att det begränsar mig. 

när jag är i en relation så binder jag mig snabbt, blir snabbt kär i personer, ?det räcker med att dom är snälla mot dig så vill du ha dom?, sa en vän till mig. 

Jag har extremt svårt att göra slut med eller sluta dejta en partner som jag vet är dålig för mig. 

När jag inte är i en relation är mitt liv meningslöst. Jag pressar mig själv att bli bättre, smartare, snyggare, smalare, mer allmänbildad och vad som helst, för att jag ska hitta rätt person nästa gång. När jag inte klarar av de krav jag sätter upp på mig själv gräver jag ner mig i tanken att jag kanske måste vara själv för alltid. Jag tampas mellan känslan att vilja hitta en partner till varje pris för att bli mitt glada spralliga framtidssugna jag, och att våndas för den dagen då min potentiella relation tar slut och jag blir ensam igen och därmed ta avstånd. Jag hatar att erkänna det för mig själv men hela mitt liv kretsar kring relationer, både när jag har dem och när jag inte har dem. 

Är det någon här som har minsta infallsvinkel eller förslag eller vad som helst? Jag vill bara få vara glad och lycklig och utan att vara beroende av en partner. 

• Svar på tråden Orolig när jag inte är i en relation
  • Anonym (Bra partner)

Är likadan. Kan inte hitta lyckan i mig själv utan den måste komma från en man. Det viktiga är att hitta en bra man som inte kommer utnyttja att du suger dig fast på honom som en igel men samtidigt tillåter dig att vara en igel.

Med en bra man är dina problem inte ett stort problem längre och du kommer vara gladare. Lär dig att se skillnad på bra och dåliga, och bara en bra duger att vara igel på.

Singel för mig är destruktivt. En destruktiv relation är givetvis destruktiv den med. Alltså finns det inga alternativ till en bra relation för mig (eller dig). Så lösningen är just en bra man.

• Tyra myra

Mycket tråkigt att du har det så här. Känner faktiskt igen lite av det från när jag var i din ålder. Jag var fruktansvärt osäker på mig själv, hade ingen självkänsla och hängde upp mitt självförtroende på externa ting och förhållanden. 

Jag vet inte riktigt vad som hände men plötsligt någon gång i 25 års åldern så fick jag ihop det. Det var som om jag började känna vad som var jag,  Jag började sålla bland mina vänner och umgicks bara med dem som jag kände gav mig någonting. Rensade bland prylar och kände mig väldigt nöjd med detta. Började läsa kurser på universitetet och då valde jag kurser enbart utifrån mig själv och vad jag var intresserad av.  

Vet inte om detta gett dig någonting, men du ska se att också du kommer att få ihop dig tillslut

Svar på tråden Orolig när jag inte är i en relation