• Anonym (sally)

Äter du fruktkonserver?

Brukar ni äta fruktkonserver?
    Vilka fruktkonserver väljer du?
    Varför / Varför inte?
    Hur ofta?
    I vilket sammanhang?

• Svar på tråden Äter du fruktkonserver?
  • Anonym (Fia)

Ibland blir det ananas på pizza. Det är gott.

• Anonym (Mimu)

Sällan. Synd ändå rätt gott!

• Anonym (Mango)

Det händer att jag tar någon burk slicead mango när det finns, det är sällsynt. Annars blir det nån burk mandarinklyftor för att ha i/till budapestbakelsen

• Anonym (Ja)

Äter de de mandarinerna på burk. Kan äta hur många som helst som snacks. Bara dom - inga andra. I alla sammanhang jag fråntagen på dom eller de erbjuds. 

• Hjelm

Om jag gör.

Älskar konserverade päron eller persikor med vispad grädde.

Och mandarinklyftor och ananasskivor finns ofta i skafferiet, till budapesttårta respektive pizza.

• AnnaZL

Äter aldrig konserverad frukt, tycker inte om hur det smakar. Om tex en fruktsallad visar sig ha någon konserverad lämnar jag dessa bitar, eller allt om de hällt konservvätdka så att allt smakar illa.

• Aniiee

Oerhört sällan. På de flesta tycker jag inte om smaken. Det är synd, för konserver av alla slag är egentligen rätt smart. Så jag väljer fryst istället, som också är smart. Hellre svenska blåbär från frysdisken än chilenska från fruktandelningen. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (Förstår inte)

Mandarinklyftor till kladdkaka o grädde
    Ananas 
    Persikohalvor äter med grädde el lägger på rulltårta 

• Anonym (A)

Har börjat intressera mig för persikohalvorna igen, efter många år.

Annars ananas på pizza som någon skrev

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Ja) skrev 2023-08-26 22:21:20 följande:

Äter de de mandarinerna på burk. Kan äta hur många som helst som snacks. Bara dom - inga andra. I alla sammanhang jag fråntagen på dom eller de erbjuds. 

Samma här, mina favoriter och alltid varit. så otroligt goda. 
  • flygrl

Det händer jag knäcker en fruktkonserv som päron- eller persikohalvor, mandarinklyfor eller fruktcocktail med olika frukter i typ till efterrätt. Gott även om jag tycket det är trist dom minskat mängden socker i lagen så dom är inte lika smaskiga längre imho.

Och ja, jag fattar socker inte ska ätas i överdrivna mängder men jag äter huvudsakligen bra hälsosam mat och ser inget problem med att ibland få njuta av nåt som är härligt sött. 😊

• Anonym (Vår)
    Anonym (A) skrev 2023-08-27 01:43:51 följande:

Har börjat intressera mig för persikohalvorna igen, efter många år.

Annars ananas på pizza som någon skrev

Åh, vad gott.
Svar på tråden Äter du fruktkonserver?