Oj det är mycket...
Jag fyller år i September och då brukar jag ta semester den dagen och göra något bara för mig. Varit olika saker under åren exempelvis Ta en dagkryssning och äta lyxfrukost, åka till något fint konditori och köpa den lyxigaste tårtbiten, boka in mig på dagspa, ta en av vaxholmsbåtarna ut till mysig skärgårdsö och ha med plockpicknick med lite flaska bubbel...
På vardagsmorgnarna brukar jag tända ljus, sätta barnens och mina kläder på elementet, sätta på mysig lugn musik innan jag väcker dem. (Detta gjorde jag även när jag var själv)
Ibland tar vi med oss frukost och sitter och äter den ute (på något mysigt ställe på vägen till skola och jobb). På vintern varm choklad i snön.
På måndagar har vi måndagsmys (för att göra starten på veckan lättare)
Det kan innebära grönsaker och dipp innan maten och fruktsallad/smoothie till efterrätt och sen spelar vi sällskapsspel eller ser på film tillsammans.
Minst en gång i månaden har vi Familjetestet, vi testar olika saker och röstar familjens favorit
Exempelvis bästa colan, smak på ballerinakakan, chipsdippen, glassnyheter (främst på våren) etc etc...
Sen brukar vi hitta något som vi följer, som Sveriges mästerkock, idol, talang, på spåret, Masked singer och gör det som en mysig grej
Detta går ju utmärkt att göra med ett kompisgäng.
Jag är med i en bokklubb som träffas och läser en ny bok var 5e vecka. Vi träffas och dricker te och diskuterar boken...
Under pandemin gjorde vi det över zoom.
Sen brukar jag välja en dag varannan vecka då jag pysslar om mig själv lite med fotbad, hårinpackning, ansiktsmask etc etc. Tänder ljus i badrummet, har fin choklad, gott bubbel och mysig musik...som ett hemmaspa....