• Bell2583

Behöver hjälp att tyda gravidtest

Hej. Nu är de så att på sista tiden har jag märkt att nedre delen är svullen, alltså väldigt rund på ett sätt som jag inte haft förut, ont i bröst samt haft lite illamående. Jag har tagit 3 clearblue test, de visar enligt mig ett svagt streck som sedan med tiden blir starkare, testat digitalt men de visar endast ?inte gravid? 

lägger in bild här på hur testen sett ut. 

• Svar på tråden Behöver hjälp att tyda gravidtest
  • Anonym (E)

3 dagar på morgonurin och inte läsa av efter tiden gått ut?

• Anonym (Kissen)

1 ser jag inget, 2 o 3 ser jag streck, inget på 4e..
    håller tummarna för dig☺️

• Anonym (M)

Bild 2 och 3 ser positivt ut. Är din mens sen eller är du innan BIM?

• svansmamman

Inget av testen som syns på bilderna är positivt. För att resultatet ska innebära positivt ska teststrecket vara lika brett som kontrollstrecket samt jämnt i färgen. De streck som syns på ett par av testen är brutna, dvs inte jämna i färg och bredd, utan är såkallade spökstreck som är mer regel än undantag på dessa tester - speciellt om man kollar efter testtiden. 

Om de symptom du beskriver skulle bero på en graviditet hade gravtesten visat solklart positivt, då det är gravidhormonet HCG som ger både symptom och positiva test. De symptom du har beror alltså inte på en graviditet. Vidare är svullen mage inte ett typiskt tidigt symptom. 

Beroende på hur många dagar du är efter ägglossning kan du såklart vara gravid ändå, men dina symptom beror inte på det och testerna visar det inte heller. 

Jag håller tummarna för att utfallet blir vad än du önskar! ❤️

• Falisha

Förlåt om jag kraschar tråden men behöver hjälp att tyda detta märkliga gravtest (?) spök? varför är mellanrummet så otroligt kort?
  • svansmamman
    Falisha skrev 2023-09-14 22:43:09 följande:
    Förlåt om jag kraschar tråden men behöver hjälp att tyda detta märkliga gravtest (?) spök? varför är mellanrummet så otroligt kort?
    På den första bilden ser jag tre streck, ett starkt längst till höger och sedan två svaga till vänster. På det nedre tester ser jag två streck väldigt nära varandra. Testet är defekt och resultat går inte att utlösa, ta ett nytt test och se vad det säger. ❤️
Svar på tråden Behöver hjälp att tyda gravidtest