• Anonym (Aj)

Amningsstart och såriga bröstvårtor

Har fått sår på bröstvårtorna nu några dagar in på amningen. Jag vet att det är taget det beror på, de gånger bebis fått bättre tag känns det ju inte alls på samma onda vis och jag ska få tips av en amningsmottagning

Vill mest få lite positiva historier från andra som börjat lite knackigt med dåligt tag, sår och smärta men där amningen blev bra och positiv till slut. 

• Svar på tråden Amningsstart och såriga bröstvårtor
  • LRPmamma

Hej! Köpte multimam-gelé kompresser som fungerade så himla bra. Lite dyra tycker jag men var värt varenda krona, underlättade så mycket. Blödande å sår försvann på en natt! Å kom ihåg att det blir bättre, oavsett vad. kram!

• Anonym (Aj)
    LRPmamma skrev 2023-09-05 21:01:02 följande:

Hej! Köpte multimam-gelé kompresser som fungerade så himla bra. Lite dyra tycker jag men var värt varenda krona, underlättade så mycket. Blödande å sår försvann på en natt! Å kom ihåg att det blir bättre, oavsett vad. kram!

Ååh tack för pepp. Köpt såna med, de är faktiskt bra. Vill bara  få till taget lite mer nu så det kan vända lite för AJ. Får pumpa istället för att amma ibland för att vila brösten lite men pumpen  är ju inte suuuperbekväm i början heller.
  • LRPmamma
    Anonym (Aj) skrev 2023-09-05 21:17:22 följande:
    Ååh tack för pepp. Köpt såna med, de är faktiskt bra. Vill bara  få till taget lite mer nu så det kan vända lite för AJ. Får pumpa istället för att amma ibland för att vila brösten lite men pumpen  är ju inte suuuperbekväm i början heller.
    Nej man är inte riktigt beredd på hur krångligt el smärtsamt det kan vara! Typ djupandas å komma ihåg att det går över såfort ?taget? kommer igång ❤️?🔥 kämpa på!
Svar på tråden Amningsstart och såriga bröstvårtor