tomat till 6-månaders?
HEj igen!
Skrev tidigare om det var ok att ge min 6-månb skrutta ris o pasta. Undrar nu över tomat och paprika?
Nån som vet?
HEj igen!
Skrev tidigare om det var ok att ge min 6-månb skrutta ris o pasta. Undrar nu över tomat och paprika?
Nån som vet?
Ingen som vet? Tänkte göra lite "köttfärsås o spagetti" genom att koka färs och tomat, kanske någon morotsbit och pasta, sedan mixa allt till puré. Tror ni tomat är ok för en liten tjej på 6 månader?
Jätteglad för svar!
Det tror jag säkert. Jag ger Hugo Hipps burk "Pasta Penne med tomat och squash" och den är från 6 månader.
Jag använder krossad tomat på burk för min tös(10 mån) får utslag om jag använder "rå" tomat som inte kokat nog länge...
Tack så mycket NYNNI! Finns det som barnmatsburkar med tomat (eller andra grönsaker eller dylikt man är osäker på) för 6-månader så går det nog bra! Brukar försöka titta lite extra på vilka sorter som finns när jag går i affären, men har inte varit dit på ett tag...
Tack igen! Nu ska jag gå och göra barnmat!
Marsfisken! Såg ditt inlägg precis när jag postat mitt, ska nog ta tomatkross på burk istället, för att vara på den säkra sidan!
Brukar han reagera när du ätit tomat. Då är chansen större att han inte "tål" det...