• Lovisa L

tomat till 6-månaders?

HEj igen!

Skrev tidigare om det var ok att ge min 6-månb skrutta ris o pasta. Undrar nu över tomat och paprika?

Nån som vet?

• Svar på tråden tomat till 6-månaders?
  • Lovisa L

Ingen som vet? Tänkte göra lite "köttfärsås o spagetti" genom att koka färs och tomat, kanske någon morotsbit och pasta, sedan mixa allt till puré. Tror ni tomat är ok för en liten tjej på 6 månader?

Jätteglad för svar!

• Lottis77

Det tror jag säkert. Jag ger Hugo Hipps burk "Pasta Penne med tomat och squash" och den är från 6 månader.

• Marsfisken

Jag använder krossad tomat på burk för min tös(10 mån) får utslag om jag använder "rå" tomat som inte kokat nog länge...

• Lovisa L

Tack så mycket NYNNI! Finns det som barnmatsburkar med tomat (eller andra grönsaker eller dylikt man är osäker på) för 6-månader så går det nog bra! Brukar försöka titta lite extra på vilka sorter som finns när jag går i affären, men har inte varit dit på ett tag...

Tack igen! Nu ska jag gå och göra barnmat!

• Lovisa L

Marsfisken! Såg ditt inlägg precis när jag postat mitt, ska nog ta tomatkross på burk istället, för att vara på den säkra sidan!

• mammas älskling

Brukar han reagera när du ätit tomat. Då är chansen större att han inte "tål" det...

Svar på tråden tomat till 6-månaders?