• SG1051

    Beslutsångest! Snälla hjälp!

    Hej!

    Jag har nu i ett tag pluggat inför HP för att komma in på läkarprogrammet. 

    Under den tiden har jag använt mig av en gammal och dålig dator och jag vill oftast bara kasta ut skiten från fönstret då den är för seg. Jag har bestämt mig för att köpa en ny dator men kan knappt om datorer. Många säger till mig att jag borde köpa en macbook då mina andra enheter är iphone. Jag blir helt enkelt förvirrad och behöver er hjälp!!!

    Vilken dator ska jag köpa? utrymme etc?

    Jag vill kunna anända samma dator när jag väl kommer in i läkarprogrammet och därför vill jag ha en dator som tål en del. Jag gillar iphone men har inte heller emot andra förslag. 

    ösa med förslag nu!!

  • Svar på tråden Beslutsångest! Snälla hjälp!
  • toughshit

    Jag har själv sökt till ssk och läste häromdagen på Sophiahemmets hemsida att en PC ska fungera bättre för studier (där åtminstone). Jag vet inte om det kan vara så på andra högskolor också. Jag använder också iphone, men tänkte ändå köpa en hyfsad PC istället för Macbook :) PC kan man hitta rätt billigt också


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Anonym (Nn)

    Köpte en Mac för plugget för att alla hade Mac osv. Var typ mest bara jobbigt? när jag väl började jobba hade jobbet PC så då vart det lite förvirrat igen. 


    Jag pluggade civilingenjör och då kunde det verkligen vara skillnader i hur vissa program skulle användas och allt funkade inte på samma sätt osv. 

Svar på tråden Beslutsångest! Snälla hjälp!