• Anonym (Ledsen)

Vill flytta isär, men inte råd?

Vill flytta isär från min sambo. Han beter sig överlag riktigt illa, är totalt respektlös mot mig och det enda som betyder något är hans tankar, åsikter och vad han vill göra. Jag ska bara anpassa mig efter minsta lilla. Även när jag jobbar. Det går upp och ner i perioder, men jag orkar faktiskt inte mer. Jag vill verkligen flytta isär.

Men, jag har inte råd att köpa något eget. Jag har inte stått i bostadskö på jättelänge. Vi har barn tillsammans och jag är därför beroende av att hitta något som är i närheten så att jag kan ha mitt barn varannan vecka. Och vi bor i en relativt dyr kommun. Det måste ju varit fler som varit i samma sits eller som sitter på kloka råd..

• Svar på tråden Vill flytta isär, men inte råd?
  • Anonym (Mamma Mu)

Jag skulle flytta isär så snart som möjligt, det han utsätter dig för ( även indirekt barnen) är inte ok någonstans.
    Inget blir bättre av att du väntar.
    Har du ingen familj du kan bo hos under tiden du ordnar upp med boende mm? 

Hur bor ni nu,eget eller hyres? 

Kanske ni kan byta bostaden mot två mindre? 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Mamma Mu) skrev 2023-09-06 12:35:17 följande:

Jag skulle flytta isär så snart som möjligt, det han utsätter dig för ( även indirekt barnen) är inte ok någonstans.
    Inget blir bättre av att du väntar.
    Har du ingen familj du kan bo hos under tiden du ordnar upp med boende mm? 

Hur bor ni nu,eget eller hyres? 

Kanske ni kan byta bostaden mot två mindre? 

+1
  • Anonym (många)

Det är många som sitter i din sits, ja, och många av dem kan inte heller skiljas pga ekonomin. Det är ett av de vanligaste skälen till att folk inte flyttar isär trots att de vill. 

Ställ dig i bostadskö på en gång så har du det gjort. 

Skaffa heltidsjobb om du inte har det redan. 

De jag känner har fått hyra i andrahand i närheten av den andra föräldern. Ofta har den ena föräldern råd att bo kvar, men den andra får det slitigt. Ekonomin blir förstås betydligt sämre när man bara har en inkomst. Det är en riktig kvinnofälla, även om det också finns män med dålig ekonomi förstås. 

• Anonym (Hmm)

Varför ska just du flytta ut? Det kan väl lika gärna han göra istället. Ställ dig i bostadskö iaf.

• Anonym (Mamma Mu)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-09-06 13:13:04 följande:

Varför ska just du flytta ut? Det kan väl lika gärna han göra istället. Ställ dig i bostadskö iaf.

Ja så tänkte jag med.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Mamma Mu) skrev 2023-09-06 13:21:41 följande:
    Ja så tänkte jag med.
    Skulle dessutom tro att ts har större behov av boendet iom att många barn hamnar mest hos mamma, särskilt i början, om ett par går isär.
  • blomman 2
    Anonym (Hmm) skrev 2023-09-06 13:27:05 följande:
    Skulle dessutom tro att ts har större behov av boendet iom att många barn hamnar mest hos mamma, särskilt i början, om ett par går isär.
    +1
  • Anonym (Liv)

Det finns säkert privata uthyrare utan bostadskö. Googla och se vad du hittar, lägg ut på tex facebook mm.

• Anonym (förtur)

I vår kommun kan man ansöka om förtur i bostadskön om man hamnar i ett akut läge och har barn. Kolla och testa det!

Man kan inte vara kräsen och får erbjudandet en gång men är det tillräckligt akut så är vilket boende som helst bättre än att tvingas vara kvar..

Svar på tråden Vill flytta isär, men inte råd?