• Anonym (Vad är fel)

Har haft urinvägsinfektion men har ont och är svullen nedanför naveln (i blåsan?)!?

Jag har haft urinvägsinfektion, jag hade så ont att jag knappt kunde gå och tryck nedåt och trängningar. Fick först en antibiotika, sedan kom svaret på odlingen och då visade sig att antibiotikan jag åt då inte tog på dem bakterierna, så då fick jag en ny antibiotika. Jag har absolut blivit bättre, jag har inte ont när jag kissar eller tryck och trängningar nedåt. 
    Men, jag har så ont i blåsan! Om det nu är urinblåsan, en decimeter nedanför naveln inuti buken, det molvärker lite när jag ligger ned men sen när jag ska röra mig så gör det mycket mer ont, det drar ihop sig och hela magen är hård och svullen. Att magen är svullen och öm, så har det vart sedan jag fick urinvägsinfektionen, jag kan inte ha vanliga byxor och jag kan inte gå upprätt, det gör för ont. Någon som vart med om detta eller har tips på vad som är fel!? 
    Ny odling har tagits som ser bra, sänkan är normal och de tog blodprover senast men de ser också bra ut. 
    just nu känns det som att jag aldrig kommer bli braGråter, har alltså käkat klart antibiotikan. Har läkartid imorgon igen.

• Svar på tråden Har haft urinvägsinfektion men har ont och är svullen nedanför naveln (i blåsan?)!?
  • Anonym (Elin)

Skulle gissa att infektionen inte riktigt är utläkt. Bra att du har en ny tid.

• Anonym (Vad är fel)

Tack för svarGlad
    Läkaren har beställt en röntgen av buken, få se om man hittar nått på den.

• Anonym (Blåsont)

Hur gick det för dig TS?
    Har imorse vaknat med så fruktansvärt ont i/över urinblåsan. Igår kissade jag 5 gånger på typ 45 min. Inte bara några droppar heller. Och jag såg att det var alldeles grumligt. Funderar på uvi. Men det svider inte eller känns direkt påträngande som jag känt andra gånger vid uvi. Mest ont i blåsan :/ lite rädd för att det är något allvarligt då jag hade ett missfall för 3 veckor sedan. 

Svar på tråden Har haft urinvägsinfektion men har ont och är svullen nedanför naveln (i blåsan?)!?