• Anonym (TS)

Vad ska jag göra?

Hej, jag är en kille på 20 år, oh jag mår ganska dåligt över en sak. 

Jag har nyligen insett att jag är bisexuell, och jag har träffat en kille som jag blivit kär och tillsammans med i ca 4 månader.
    Jag vill så himla gärna berätta det för mina föräldrar men jag har ingen aning om hur då de är katoliker (min familj kommer från Polen).

Så jag har två frågor

1. Hur tycker ni jag borde berätta för mina föräldrar?
    2. Hur skulle ni reagera om erat barn kom och berättade att hen tillhörde HBTQ-rörelsen?

TACKSAM FÖR SVAR. 

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Anonym (Erfaren)

Fråga nr 1: bor du hemma fortfarande?

Om du gör det, se till att ha eller skaffa en säker plats ditt du kan flytta om de tar det dåligt. Antingen försöker du få till ett eget boende eller så kanske du kan ha backning av någon annan släkting eller vän du haft länge och litar på. Killen du dejtar är ett alternativ men enligt mig lite längre ner på listan. 

Jag kommer från en väldigt konservativ religiös familj i USA och har varit i din sits. Många svenskar förstår inte sånt här alls tyvärr. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Erfaren) skrev 2023-09-07 18:20:48 följande:

Fråga nr 1: bor du hemma fortfarande?

Om du gör det, se till att ha eller skaffa en säker plats ditt du kan flytta om de tar det dåligt. Antingen försöker du få till ett eget boende eller så kanske du kan ha backning av någon annan släkting eller vän du haft länge och litar på. Killen du dejtar är ett alternativ men enligt mig lite längre ner på listan. 

Jag kommer från en väldigt konservativ religiös familj i USA och har varit i din sits. Många svenskar förstår inte sånt här alls tyvärr. 

Ja, jag bor fortfarande hemma. Jag pluggar på KOMVUX så ekonomin för ett eget boende finns inte riktigt. Hela min släkt bor kvar i Polen så att ifall att söka skydd hos släkten är inte ett alternativ. Det skulle även vara problematiskt att flytta in hos en kompis då ingen av mina vänner bor i samma stad som mig. 

Det är så otroligt jobbigt att dölja sådant här för ens föräldrar, men ändå så kommer de ju ändå att få reda på det.

• Anonym (Mamma Mu)

Svårt att veta hur du ska berätta för dina föräldrar då du genom att nämna att dem är katoliker får mig att fö stå att dem kan reagera negativt.

Tror du själv att dina föräldrar skulle slänga ut dig om du berättade?

Jag är absolut inte emot HBTQ personer över huvudtaget och har redan haft samtal med mitt barn att alla oavsett läggning ska få leva ut sin kärlek❤️

Jag är uppvuxen med HBTQ personer så det faller sig naturligt för mig.

Hoppas det går vägen för det, håller tummarna att det går bra👍🏻🙏????

Svar på tråden Vad ska jag göra?