• Anonym (Ångest)

Blackout och snedsteg

Jag mår så fruktansvärt jävla dåligt. Vaknade för någon vecka sedan upp efter en utekväll naken bredvid en man. Har total blackout. Vet inte hur jag kom dit det är helt svart. Så otroligt vidrigt. Har sån fruktansvärd ångest för jag har både barn och sambo. En sambo jag älskar och ser hela livet framför mig med. Skulle ALDRIG göra något sånt här och eftersom allt är svart kan jag inte förstå varför eller hur jag kunnat göra det. Jag vet varken när vi träffades, hur jag kom dit än mindre visste vart jag var när jag vaknade.

Mår så fruktansvärt dåligt nu över om någon kan ha sett mig, eller om personen jag vaknade hos vet vem jag är och sagt något. Jag skyndade mig därifrån direkt och vill absolut inte kontakta människan och fråga. Vill bara få det här ogjort, det är absolut inte ens en person jag någonsin skulle bli intresserad av.
    Både chockad över hur det gått till och sån extrem fruktansvärd ångest över hur, vad osv jag ska säga till min sambo och livrädd livrädd livrädd att han lämnar mig på direkten vilket jag absolut tror. Vad skulle ni göra om ni vore jag? Ångesten äter upp mig.
  • Svar på tråden Blackout och snedsteg
  • Anonym (Ärlighet)

Du MÅSTE berätta för din sambo. Du kanske har blivit gravid eller råkar smitta honom med någon sjukdom. Varför dricker du dig så redlös att du får black outs??

• Anonym (Xxcb)

Visst skrev du en tråd om detta för ett tag sen? Då framgick det inte att du hade barn och man utan då var det en pojkvän du hade?

Vilket gäller?

Om det här är en sann tråd borde du verkligen gå och testa dig, för din mans skull. Om ni ska prata om det är en annan sak, där beror det ju på vad för typ av förhållande ni har.

• Tyra myra
    Anonym (Ångest) skrev 2023-09-07 17:10:41 följande:
    Blackout och snedsteg
    Jag mår så fruktansvärt jävla dåligt. Vaknade för någon vecka sedan upp efter en utekväll naken bredvid en man. Har total blackout. Vet inte hur jag kom dit det är helt svart. Så otroligt vidrigt. Har sån fruktansvärd ångest för jag har både barn och sambo. En sambo jag älskar och ser hela livet framför mig med. Skulle ALDRIG göra något sånt här och eftersom allt är svart kan jag inte förstå varför eller hur jag kunnat göra det. Jag vet varken när vi träffades, hur jag kom dit än mindre visste vart jag var när jag vaknade.

Mår så fruktansvärt dåligt nu över om någon kan ha sett mig, eller om personen jag vaknade hos vet vem jag är och sagt något. Jag skyndade mig därifrån direkt och vill absolut inte kontakta människan och fråga. Vill bara få det här ogjort, det är absolut inte ens en person jag någonsin skulle bli intresserad av.
    Både chockad över hur det gått till och sån extrem fruktansvärd ångest över hur, vad osv jag ska säga till min sambo och livrädd livrädd livrädd att han lämnar mig på direkten vilket jag absolut tror. Vad skulle ni göra om ni vore jag? Ångesten äter upp mig.
    Om du tror att du blivit drogad ska du absolut anmäla till polis. Man får inte en blackout  bara så där.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2023-09-07 17:19:13 följande:

Du MÅSTE berätta för din sambo. Du kanske har blivit gravid eller råkar smitta honom med någon sjukdom. Varför dricker du dig så redlös att du får black outs??

Detta!  

Plus att det hade kunnat sluta mycket värre med ett överfall, en våldtäkt eller annat. ...

Att få en blackout är den största röda flaggan här. Hur mycket dricker du egentligen?  
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Ärlighet) skrev 2023-09-07 17:19:13 följande:

En jättebra fråga jag önskar att jag kunde svara på men om det inte framgick så var det givetvis inte frivilligt. Det sa bara pang, vet inte hur eller när jag kunde bli så och omgivningen har inte uppfattat mig som redlös utan inte mer påverkad än någon annan. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Xxcb) skrev 2023-09-07 17:22:08 följande:

Visst skrev du en tråd om detta för ett tag sen? Då framgick det inte att du hade barn och man utan då var det en pojkvän du hade?

Vilket gäller?

Om det här är en sann tråd borde du verkligen gå och testa dig, för din mans skull. Om ni ska prata om det är en annan sak, där beror det ju på vad för typ av förhållande ni har.

Har också för mig att det var så.
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Linda) skrev 2023-09-07 17:25:05 följande:
    Detta!  

Plus att det hade kunnat sluta mycket värre med ett överfall, en våldtäkt eller annat. ...

Att få en blackout är den största röda flaggan här. Hur mycket dricker du egentligen?  
    Ja jag vet. Men jag vet också att det inte är direkt unikt med minnesluckor efter en utekväll tyvärr. Har dock aldrig varit med om det tidigare i denna omfattning. Haft en minneslucka vid tillfälle någon gång tidigare. Inte druckit mer än någon annan men uppenbarligen har jag extremt dåligt omdöme för att känna när det räcker. Men det hjälper knappast nu eftersom skadan redan är skedd. Om du läser om min ångest borde du kanske kunna förstå att jag inte är så sugen på varken alkohol eller en utekväll inom skådlig framtid igen. För det andra är jag ute ca 1 gång i halvåret. Inte mycket. Lever ett vanligt liv och uppfattar(uppfattat för just nu tvivlar jag mycket på vem jag egentligen är) mig själv som en normal vettig människa som vem som helst med vardag, utbildning och bra jobb.
  • Jårdi

Låter tyvärr som att du kan ha blivit drogad? I såfall ligger ingen skuld på dig. Var det någon mer med dig under utekvällen som kan ha observerat något? Din sambo borde få veta så du kan få stöd. 

• Anonym (Elin)

Jag och en arbetskamrat blev nog drogade en gång då vi var på AW men arbetsplatsen.
    Vi hade inte kommit långt in på kvällen eller hunnit inta allt för stora mängder alkohol,i vårat fall öl.
    Lokalen vi befann oss på var en kvartetskrog där vi kände flera personer från område, både yrkesmässigt och privat. 

Rätt som kvällen går är jag på väg hem?har alltså inte hunnit vara där länge. Minns att jag gick hem helt själv i mörkret genom centrum.
    Sedan minns jag inget mer.
    Nästa dag mådde jag riktigt konstigt och undrade VAD hände??!! Ringde min närmsta kollega som också hade varit på krogen och hon berättar att hon också hade ?däckat ? helt plötsligt och att hon inte minns något mer än att vi satt i baren med typ 3:e ölen, den blev allt svart! 

Vi började misstänka att vi hade blivit drogade.
    Jag ringde sjukvårdsupplysningen och frågade kring symptom på droganvändning och dem sade att jag skulle komma och testa mig.
    Tyvärr var jag gör dålig för att orka bege mig någonstans så jag lät bli.
    Vi var ännu dåliga till kommande arbetsdag.
    Det var riktigt skrämmande och en väcka att alltid ha koll på sitt gla och hellre ta en liten öl som man kan lämna bort ifall man vill upp och dansa.
    Kan det ha hänt dig med?

Mycket troligt.
    Förstår att du är orolig?vad säger dina vänner som var med,de känner ju dig bäst? 

• Anonym (Ångest)
    Jårdi skrev 2023-09-07 17:44:45 följande:

Låter tyvärr som att du kan ha blivit drogad? I såfall ligger ingen skuld på dig. Var det någon mer med dig under utekvällen som kan ha observerat något? Din sambo borde få veta så du kan få stöd. 

Ingen har observerat något konstigt och vi skiljdes åt vid lite olika tidpunkter. Jag tror tyvärr absolut inte att han kommer att vara ett stöd jag tror att han kommer bli helt chockad och äcklad och arg och lämna mig. Jag är äcklad av mig själv. Så fruktansvärt äcklad är jag. Och så jävla livrädd och på spänn.
Svar på tråden Blackout och snedsteg