• mulin

    Har NUB-teorin stämt på era barn?

    Hej! Är gravid i vecka 16 och la in min ultraljudsbild i en grupp där man gissade kön på NUB-teorin. 95% skrev tjej och det ska Bli spännande att se om det stämmer om ca 4 veckor. 


    Nu till min fråga! 
    Har NUB-teorin stämt på era barn när ni lagt ut era ultraljudsbilder i liknande grupper? Så nyfiken på om det stämmer majoriteten av gången eller inte :) 

  • Svar på tråden Har NUB-teorin stämt på era barn?
  • Gullvivor

    Har inte testat med mina två barn. 
    Däremot med bebisen i magen har NUB-teorin stämt med både NIPT och RUL.

  • Anonym (Dalia)

    Nej. Samtliga gissade flicka men ut kom en pojk plus att jag hade det på känn hela tiden. Tar det där med nub med en nypa salt

  • Anonym (Janis)

    Japp! Alla skrev girl och jag gjorde sedan nipt och det var flicka och ut kom även en liten flicka:) har också stämt på min bästa vän samt svägerska!

  • mulin
    Anonym (Dalia) skrev 2023-09-08 06:09:39 följande:

    Nej. Samtliga gissade flicka men ut kom en pojk plus att jag hade det på känn hela tiden. Tar det där med nub med en nypa salt


    Ja jag har sett att det är fal när alla gissar ett kön men ut kommer det andra. Men det är väl just därför man inte kan vara helt säker på teorin :) men min uppfattning är ändå att den stämmer fler gånger än inte
  • mulin
    Anonym (Janis) skrev 2023-09-08 21:20:37 följande:

    Japp! Alla skrev girl och jag gjorde sedan nipt och det var flicka och ut kom även en liten flicka:) har också stämt på min bästa vän samt svägerska!


    Spännande! Det är samma för mig nu. Men jag vet inte facit än. Jag håller lite extra på en flicka denna gång då vi jag en pojk sen tidigare. Får veta på RUL om ca 3 veckor om allas Gissningar är rätt :)
  • Yuppyupp

    Det har stämt på båda mina barn och jag har även själv gissat rätt på många bilder här på FL :) tycker det är ganska kul och intressant! 

  • Anonym (4)

    Jag fick fel gissning på min pojke i FB gruppen. De sa flicka men fick dagen efter svar på NIPT att det är en pojke, även varit på flera ultraljud som bekräftat det. 

    NUB teorin är korrekt i 68% av fallen i vecka 11 och 98% av fallen i vecka 14. Men det är om man kollar nub på ultraljud. Jag har märkt att på stillbilderna är det många som misstar en bit av benet eller navelsträngen för nuben och då blir det ju fel. I mitt fall så tog dem vinkeln från hans ben 

Svar på tråden Har NUB-teorin stämt på era barn?