• Anonym (Google)

Inställningar på google

Please help en teknik-idiot! Alltid tidigare när jag googlat på olika saker har resultaten visats med 10 träffar per sida - nu är detta helt plötsligt ändrat, så det kommer ett 60-tal träffar på en gång, och en "knapp" man kan klicka på för att få fler resultat. Är detta nån ny grej, eller är det bara jag som råkat komma åt och ändrat i nån inställning??? Jag vill ha det som det var tidigare, med 10 träffar per sida och en rad med siffror längst ned där man kan klicka sig till sida 2, 3, 4 osv i träfflistan.

Nån som vet???

• Svar på tråden Inställningar på google
  • Anonym (svårt)

Jag försökte lista ut hur man kan lösa detta men blev inte mycket klokare.
    Jag hittade en bra sida: www.techlila.com/sv/google-search-settings/
    Problemet är att jag inte ser "inställningar" vid kugghjulet, bara "snabbinställningar" och där kan man inte ändra antal resultat per sida.

Det jag däremot upptäckte är att Edge och Chrome gör som du har det, medan Firefox ger mig 10 resultat per sida.

• Anonym (Jag)

Följer! Har samma problem och jag kommer också bara till snabbinställningarna, hur jag än söker kan jag inte hitta "resultat per sida" eller liknande.

• Anonym (Google)
    Anonym (svårt) skrev 2023-09-09 09:46:02 följande:

Jag försökte lista ut hur man kan lösa detta men blev inte mycket klokare.
    Jag hittade en bra sida: www.techlila.com/sv/google-search-settings/
    Problemet är att jag inte ser "inställningar" vid kugghjulet, bara "snabbinställningar" och där kan man inte ändra antal resultat per sida.

Det jag däremot upptäckte är att Edge och Chrome gör som du har det, medan Firefox ger mig 10 resultat per sida.

Men gud - tack så jättemycket för att du tagit dig sån tid! Tyvärr är det samma för mig som för dig, att jag bara får upp snabbinställningar... Skumt att Firefox ger dig 10 resultat per sida... för mig är det samma elände oavsett om jag använder Safari, Firefox, eller Chrome... 😕
  • Anonym (Google)
    Anonym (Jag) skrev 2023-09-09 10:07:52 följande:

Följer! Har samma problem och jag kommer också bara till snabbinställningarna, hur jag än söker kan jag inte hitta "resultat per sida" eller liknande.

Men eller hur - helt sjukt ju!! Är det samma sak för dig som för mig, att detta hände nu nyligen, efter att ha varit på det andra sättet innan?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Google) skrev 2023-09-10 00:48:59 följande:
    Men eller hur - helt sjukt ju!! Är det samma sak för dig som för mig, att detta hände nu nyligen, efter att ha varit på det andra sättet innan?
    Nej det här har pågått väldigt länge, har dock inte kontrollerat om det är samma med Firefox för det slutade jag använda för minst ett par år sedan. Hoppas någon kan hitta en lösning!
  • Anonym (Google)
    Anonym (Jag) skrev 2023-09-10 10:26:15 följande:
    Nej det här har pågått väldigt länge, har dock inte kontrollerat om det är samma med Firefox för det slutade jag använda för minst ett par år sedan. 
    Ah, ok. Fattar bara inte varför, och hur det kommer sig att det bara plötsligt hände - speciellt inte om det dessutom händer vid olika tillfällen för olika personer...
    Anonym (Jag) skrev 2023-09-10 10:26:15 följande:
    Nej det här har pågått väldigt länge, har dock inte kontrollerat om det är samma med Firefox för det slutade jag använda för minst ett par år sedan. Hoppas någon kan hitta en lösning!
    Ja - jag hoppas också! Är sjukt handikappande ju...
Svar på tråden Inställningar på google