• Anonym (Varför?)

Undvika ögonkontakt - Missionären - Är jag ful/ful ansikte

Jag har inte haft någon KK eller sex tidigare överhuvudtaget. Det här är första gången.

När jag har sex med henne, så undviker hon ögonkontakt. Hon blundar och har sitt huvud lutat åt andra hållet. Hon har kollat vid ett tillfälle, där hon såg extrem glad ut. Så jag är kluven om hon njuter enbart av min kropp/peneteringen eller om jag duger som person och känner emotionell attraktion och tycker jag har fin ansikte.

Eller det där med blundandet, kan det ha att göra med att jag har ful ansikte?

Jag vågar inte fråga. Så frågar här, hur ni tolkar det hela och om det är normalt att blunda och luta sitt huvud åt andra hållet.

• Svar på tråden Undvika ögonkontakt - Missionären - Är jag ful/ful ansikte
  • Anonym (sweet dreams)

Jag blundar gärna för att jag känner mer då av det partnern gör- man fokuserar mer på känselsinnet då.

Jag tänker också på andra sexiga saker i mitt huvud som hjälper mig på vägen mot orgasm.

Jag hade gjort det oavsett hur den jag var med såg ut. 

Att faktiskt se på varandra och se in varandras ögon är en efter-sex grej för mig.

• Anonym (C)

Gissar att hon tycker det är skönt men samtidigt vill hon tänka på någon annan när du knullar henne. Hur mycket njuter hon?

• Guldnovan

Jag tycker det är svårt att ha ögonen öppna under sex oavsett ställning. Jag njuter och blundar ofta utan att jag vet om det. 
    Att du skulle vara ful är det inte. Du kommer upptäcka att många blundar lite av och till under sex. Min kk gör lika, blundar lite hur som helst. 

Kan lova att det INTE beror på att hon tänker på någon annan. Korkat..  

• Anonym (Glädjedödaren)

Hon drömmer troligen om någon som har större kuk, är mer uthållig och kan ge henne en skönare upplevelse än dig 

• Anonym (bärtilsdotter)
    Guldnovan skrev 2023-09-09 11:12:22 följande:

Jag tycker det är svårt att ha ögonen öppna under sex oavsett ställning. Jag njuter och blundar ofta utan att jag vet om det. 
    Att du skulle vara ful är det inte. Du kommer upptäcka att många blundar lite av och till under sex. Min kk gör lika, blundar lite hur som helst. 

Kan lova att det INTE beror på att hon tänker på någon annan. Korkat..  

Säga inte det för säkert, jag fantaserar ibland om andra när det är lite ..... trögt och tråkigt.
  • Pixie99

Det behöver inte betyda annat än att hon tycker att det är obekvämt att titta i en annan människas ögon på så där intimt nära håll. Det är svårare än man tror.

Om ni har sex direkt på morgonen när ni är hungriga och innan ni borstat tänderna, så kanske ni inte direkt doftar vanilj ur munnen. Då kanske hon väljer att vända bort huvudet lite för både din och sin egen skull.

Det är sedan också en vanesak. När jag var yngre, så blundade jag nästan alltid under sex, det kändes som att jag kunde fokusera bättre på mina kroppsliga känslor. Numera har jag istället lärt mig att hålla ögonen öppna eftersom jag finner det så oerhört upphetsande att faktiskt se hur han njuter av mig och min kropp. Men alla kanske inte tycker så.

Jag tror inte att du ska dra för stora slutsatser av det. Låt henne göra som hon tycker känns bättre, och fokusera istället mer på dina egna känslor än på hennes. Det är mycket mer sexigt med en man som kan släppa loss, njuta och vågar ta för sig än en som är upptagen med sina tankar hela tiden. 

• Tecum

Glöm det där om att du är ful, det är garanterat inte orsaken! Troligen vill hon fokusera på känslan och då hjälper det att blunda. Att titta dig i ögonen kan upplevas som för intimt och störande, hon kanske undra vad DU tänker när du ser henne i ögonen. Att luta huvudet på sidan kan också vara för att det känns genant att du ska se hennes ansiktsuttryck när hon njuter.

• Anonym (Feel)

Jag förstår inte varför man ska blunda! Jag blir mer kåt av att se vad som händer! Och i missionären älskar jag att se den som sätter på mig i ögonen. Se åtrån och dom glansiga ögonen! Så upphetsande 
    Just nu är jag ihop med en kille som tyvärr antagligen blundar eller vill hångla samtidigt, så då ser man i get heller 😆 

• Anonym (Been there)

Gjorde faktiskt precis så med mitt ex. Tyckte att han var en fantastisk person, men ful. Så jag blundande alltid i missionären.

• Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (Been there) skrev 2023-09-09 15:01:42 följande:

Gjorde faktiskt precis så med mitt ex. Tyckte att han var en fantastisk person, men ful. Så jag blundande alltid i missionären.

Han kanske hade en fantastiskt skön kuk? Det kan förlåta mycket.
  • Anonym (Bondmoran)

Det har hänt att jag blundar för att tänka på andra killar men det behöver ju inte vara så.

• Anonym (Been there)
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2023-09-09 18:54:56 följande:
    Han kanske hade en fantastiskt skön kuk? Det kan förlåta mycket.
    Ärligt talat så hade han liten kuk också, men det kunde jag leva med pga fantastisk personlighet och andra saker. Men ansiktet var svårare faktiskt. Därav blundandet. Höll dock ihop typ fem år, fast sista tiden blev det inget liggande.
  • Anonym (Bara blir så)

Jag blundar mycket, kommer med automatik när det är skönt. Försöker kolla för att min man är så snygg, men kommer på mog själv med att blinda rätt ofta.

• Anonym (Tjej)

En man nämnde ngt om en besvikelse och en upplevelse av bristande intimitet i samlivet. Kärleksbristen om den tolkas så, uppstod när kvinnan vägrade en nära och intim ögonkontakt i sex. Äktenskapet ledde senare fram till en separation. Hur pass mkt kvinnans värjande i att se och validera mannen spelade in är något oklart. 

Ges en känsla av att en ovilja att se någon djupt i ögonen kan hänga samman med olösta konflikter (ibland t o m känslor av förakt) och därmed kommer en allmän ovilja till bekräftelse och till nära intimitet med partnern. Då blir det enklare att mest fylla de basala erotiska sexbehoven tillsammans i en gemensam onanistund, partnern är ett onani redskap. 
    En del människor bär dessutom på en närhets- och intimitetsrädsla.

Om partnern blundar lite då och då, men inte alltid, är det nog som många i tråden föreslagit bara ett sätt att kunna njuta mer koncentrerat av intimiteten. Du är i din egen lyckobubbla typ. 

Svar på tråden Undvika ögonkontakt - Missionären - Är jag ful/ful ansikte